مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

۳۶۳۷ بیمار جدید در بیمارستان های شهر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان فارس به 3 هزار و ۶۳۷ نفر افزایش یافته است.
تصویر ۳۶۳۷ بیمار جدید در بیمارستان های شهر

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، روح اله حسینی ظهر امروز اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان های استان بستری شده اند، با احتساب این تعداد هم اکنون سه هزار و ۶۳۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: از تعداد بیماران مبتلا به کرونا، ۳۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در طول بحران شیوع بیماری کووید ۱۹، در مجموع بیش از یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است.

حسینی بیان داشت: از این تعداد یک میلیون و ۹۱ هزار و ۱۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۲۳ هزار و ۴۶۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی در مورد آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: از ابتدای آغاز این طرح، ۱۲۸ هزار و ۶۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۳ هزار و ۳۲۳ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تا کنون، ۳۴۶ هزار و ۷۸۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابراز داشت: از تعداد جان باختن ۲۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تا کنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به پنج هزار و ۲۵۹ نفر رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه ۳۰۵ هزار و ۶۶ نفر از ابتدا تا کنون بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در استان فارس از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، گفت: موج پنجم بیماری کووید ۱۹ کشور را به شدت درگیر کرده و آمار ابتلا و جان باختن گروه سنی زیر ۶۰ سال، بسیار بالا بوده اما تنها راهکار فوری برای شکستن این موج و جلوگیری از این حجم ابتلا، رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم استان است.

حسینی بیان داشت: تا زمانی که حمایت های مردمی و انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی شهروندان صورت نگیرد، تلاش‌های دستگاه های اجرایی و نظام سلامت بی تاثیر است.

انتهای پیام/

329227