«آبجی» به «سینما آی‌فیلم» می رود

فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده که این روزها در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده است، سوژه برنامه «سینما آی‌فیلم» شده است.

تصویر «آبجی» به «سینما آی‌فیلم» می رود

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم سینمایی «آبجی» با حضور عوامل آن در برنامه «سینما آی‌فیلم» معرفی و بررسی می‌شود.

این فیلم که نخستین تجربه کارگردانی اشرفی‌زاده در سینمای بلند داستانی است، تاکنون در بیش از ۱۰ جشنواره بین‌المللی به نمایش درآمده و موفق به دریافت عنوان بهترین فیلم در جشنواره زنان هرات، بهترین بازیگر در جشنواره‌ فیلم پکن، بهترین بازیگر در جشنواره‌ فیلم بروکلین آمریکا و بهترین فیلم جشنواره‌ Action on film آمریکا شده است.

فیلمنامه این اثر توسط مرجان اشرفی‌زاده، ناهید طباطبایی و علی اصغری به نگارش درآمده و محمدحسین قاسمی آن را تهیه کرده است.

گلاب آدینه، معصومه قاسمی‌پور، پانته‌آ پناهی‌ها، حمیدرضا آذرنگ، بابک حمیدیان، شیرین یزدان‌بخش، سیاوش چراغی‌پور و… در «آبجی» بازی کرده‌اند.

این فیلم درباره طلا و عطی(آبجی) مادر و دختری است که سالیان سال است کنار هم زندگی می‌کنند؛ سال‌هایی به درازای زندگی آبجی یعنی حدود ۵۰ سال. اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه می‌رسد. این جدایی در حالی اتفاق می‌افتد که آبجی به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و طلا در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده آبجی است. آینده‌ای بدون حضور خودش.

در این قسمت از «سینما آی‌فیلم»، علاوه بر گفت‌وگو با با کارگردان و تهیه‌کننده، سینا گنجوی تدوینگر و سیاوش چراغی‌پور بازیگر «آبجی» درباره‌ی این اثر برای آی‌فیلمی‌ها می‌گویند.

«سینما آی‌فیلم» به کارگردانی عطا جاوید و با اجرای حسام فروتن، امروز، چهارشنبه ۱۳ مرداد، ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن آی‌فیلم فارسی قرار می‌گیرد. بازپخش آن را می‌توانید فردا پنجشنبه ساعت ۰۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ تماشا کنید.

329157