حسین رضازاده:

علی داوودی به سکو خواهد رسید

دارنده ۲ مدال طلا المپیک در رشته وزنه برداری گفت: داوودی وزنه‌بردار خوب و قابل اطمینانی است که زمان لازم برای کسب موفقیت را دارد و می‌تواند در آینده حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.
تصویر علی داوودی به سکو خواهد رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، «حسین رضازاده» در تحلیل مسابقات دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری المپیک اظهار داشت: دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم همواره یکی از جذابترین رقابت‌های المپیک به شمار می رود و قهرمان آن در کانون توجه قرار خواهد گرفت. البته در این دوره حساسیت این دسته چند برابر شده زیرا «لاشا تالاخادزه» با رکوردشکنی‌های متوالی خط نشان زیادی برای سرزمین آفتاب کشیده است. او وزنه‌بردار توانمندی است که تمرینات منظمی دارد. به نظر می‌رسد غول گرجستانی در این دوره از بازی‌های المپیک دوباره رکورد شکنی خواهد کرد و به صورت رسمی به رکورد ۲۲۵ کیلوگرم در یکضرب حمله می‌کند.

وی ادامه داد: در این دسته وزنه‌برداری که بتواند به رکورد تالاخادزه نزدیک شود وجود ندارد و این موجب شده تا وی با آرامش بیشتری به دنبال ثبت بهترین عملکرد باشد. شاید هم در دوضرب پشت وزنه ۲۷۰ کیلوگرم قرار گیرد. البته وی در فیلم‌هایی که منتشر می‌کند از مهار این وزنه نیز خبر داده است.

دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۰۴ آتن با اشاره به حضور «علی داوودی» در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم افزود: داوودی وزنه‌بردار خوب و قابل اطمینانی است که زمان لازم برای کسب موفقیت را دارد. او می‌تواند در آینده حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. داودی تمام فاکتورهای یک وزنه‌بردار موفق را دارد و باید تمریناتش را به صورت منظم دنبال کند تا مدعی کسب مدال طلا باشد. البته او در این دسته به احتمال زیاد به سکو خواهد رسید زیرا در استارت لیست اولیه رقابت‌ها، با مجموع ۴۴۲ کیلوگرم پشت سر تلاخادزه قرار گرفته است و ما می‌توانیم شاهد رسیدن او به سکو مدال باشیم.

دارنده چهار مدال طلا دسته فوق سنگین وزنه‌برداری قهرمانی جهان با اشاره به مسیر موفقیت زندگی یک ورزشکار گفت: آینده را نمی‌شود به صورت دقیق پیش‌بینی کرد زیرا یک اتفاق ممکن است تمام رویاها را بر باد دهد اما باید برای رسیدن به هدف برنامه داشت برنامه‌ای که مسیر موفقیت را در پیش‌روی ورزشکار قرار دهد. علی داودی و علی هاشمی نمایندگان ایران نیز باید با برنامه و هدف به توکیو بروند زیرا آنان ۲ قهرمان بزرگ هستند و توانایی لازم برای رسیدن به سکوی جهانی را دارند.

دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۰۰ سیدنی با بیان خاطره‌ای از آن دوره از بازی‌ها گفت: در سیدنی من ۲۲ سال بیشتر نداشتم و در بین ورزشکاران شاید ناشناخته‌ترین بودم. «رونی‌ولر» آلمان با مدال طلا و نقره المپیک در آنجا حاضر بود. «کیم تای هیون» از کره جنوبی و «آندره چمرکین» از روسیه خود را به عنوان مدعی شماره یک معرفی می‌کردند. رونی ولر در یک ضرب ۲۱۰ کیلوگرم را مهار کرد و من به خاطر ۲ کیلو اضافه وزن پشت سر وی قرار داشتم. بهترین رکورد من ۲۱۰ کیلوگرم بود اما درخواست ۲۱۲.۵ کیلوگرم دادم و در میان بهت همه آن را مهار کردم؛ آن لحظه کسی باورش نشد.

و ادامه داد: در دوضرب رقابت نفس‌گیر بود. من ۲۶۰ کیلوگرم را مهار کرده بودم و ورزشکار کره‌ای و روسی نیز همین وزنه را مهار کردند. رونی ولر نیز با ۲۵۷.۵ کیلوگرم منتظر حرکت سوم دوضرب بود. او ۲۶۲.۵ پیشنهاد داد اما در قیچی کم آورد تا نوبت به ورزشکار روسی برسد. آندره چمرکین ۲۷۲.۵ کیلوگرم برای حرکت سوم پیشنهاد داد که ۱۰ کیلوگرم بالاتر از رکورد جهان بود. البته او این وزنه را تنها لیف کرد و من به مدال طلا رسیدم مدالی که آغاز بر موفقیت زندگی قهرمانی من بود. البته در سال های بعد هم شمار مدال‌هایم را بیشتر کردم و هم رکورددار جهان در این دسته شدم. این همه اتفاقات به لطف خداوند و تمریناتم منظم بود.

دارنده ۲ مدال طلا المپیک در رشته وزنه برداری در پایان با تبریک مدال طلا فروغی برای کاروان ایران گفت: امیدوارم تمام ورزشکاران اعزامی به توکیو به ویژه وزنه‌برداران پیام آور شادی برای ایران باشند.

«علی مرادی» رییس فدراسیون وزنه‌برداری نیز یکی از اعضای خانواده وزنه‌برداری است که به عنوان داور در هیات ژوری حضور دارد. این نخستین بار است که یک ایرانی هیات ژوری داوری در بازی‌های المپیک خواهد بود.

منبع: ایرنا

329144