انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاد کشاورزی لرستان و بسیج سازندگی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: این تفاهم‌ نامه با هدف محرومیت زدایی، خدمت به جامعه روستایی و عشایری و بهره برداران بخش کشاورزی منعقد شده است.
تصویر انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاد کشاورزی لرستان و بسیج سازندگی

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، اسفندیار حسنی مقدم اظهار کرد: این تفاهم نامه، حول ۴ محور کلی، شامل: آموزش ترویجی، پژوهشی و مطالعاتی، اجرای پروژه‌ های عمرانی و زیر ساخت های عمرانی، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و ارائه خدمات منعقد شده است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این تفاهم نامه، اجرایی نمودن منویات و رهنمود های مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی، استفاده از توان بسیج سازندگی در اجرای فعالیت های آموزشی، جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی، تثبیت شغل، توسعه اشتغال و درآمد زایی روستائیان، استفاده بهینه از منابع، ظرفیتها و انتظارات طرفین در توسعه بخش کشاورزی، فراهم نمودن زمینه مناسب جهت حضور داوطلبانه مردم بویژه جوانان روستایی برای مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه محرومیت‌زدایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: باید از کشاورزی سنتی عبور کرده و در جهت تحقق کشاورزی صنعتی و مدرن گام برداریم، که در این راستا هدف و نیت سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) ارتقا امنیت غذایی کشور در عرصه ملی و بین المللی است.

حسنی مقدم در پایان تاکید کرد: یکی از راهبرد های سازمان جهاد کشاورزی لرستان و زیر مجموعه های آن تعامل مثبت، سازنده و همراهی با بسیج سازندگی جهت تحقق امنیت غذایی است و در این راستا از توان نیروی انسانی، توان لجستیکی و اعتباری بسیج سازندگی استفاده خواهد شد.

عاطفه موسی فرد / لرستان

328982