یادداشت؛

سلطان مرگ کیست ؟!

دیروز دوشنبه ۱۱ مرداد با اطلاعیه رسمی ستاد ملی کرونا مرگ ۴۱۱ نفر از هموطنانمان اعلام شد .
تصویر سلطان مرگ کیست ؟!

به گزارش سایت خبری پرسون، سهم بی توجهی به پروتکل های بهداشتی از یک سو و عدم برنامه ریزی منسجم در واردات واکسن در ماه‌های گذشته و قبل از حضور واکسن ایرانی در چرخه عملیات پزشکی، دو دلیل عمده این داغ های جانگداز می باشد .

هر چند کادر درمان به بهترین وجه ممکن در حال خدمات دادن در این روزهای سیاه است ولی مسئولین وزارت بهداشت کارهایی از جمله، آمار دادن روزانه، از مردم برای رعایت پروتکل ها درخواست عاجزانه کردن و همچنین وزیر مربوطه در چاپلوسی مقامات ارشد کشور برای ابقا در دولت سیزدهم ، قستمی از اهم فعالیت هایشان بوده است .

اما نکته این مقاله مربوط به خبرهایی می باشد که متاسفانه صحت آنها نیز تایید شده است .

خبرهایی از جمله اینکه: برخی از بیمارستان‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات درمانی پیشنهادی برای بیماران دارند: «می‌توانید بیمار کرونایی خود را در خانه نگهدارید.»

هزینه آی‌سی یو در خانه حدود ۱۴۰ میلیون تومان می‌شود. فاکتوری شامل ۱۰ شب بستری در آی‌سی‌یو خانگی(شبی ۵ میلیون)، پرستار ۲۴ ساعته (شبی دو میلیون)، خرید و تزریق داروی رمدسیویر (۷ میلیون)، خرید دستگاه اکسیژن‌ساز (۶۰ میلیون) و ویزیت سه پزشک متخصص در منزل (۷ میلیون)!

البته برخی از این شرکت‌ها تخفیف کرونایی هم می‌دهند! یکی از آنها می‌گوید هزینه پرستار در واقع شبی دو میلیون تومان است ولی در حال حاضر برای شرایط بحرانی موجود ۲۰۰ هزار تومان تخفیف داده‌ایم.

همه اینها می‌توانست اتفاق نیفتد اگر روند واکسیناسیون در کشور زودتر آغاز می‌شد و سریع‌تر پیش می‌رفت ، چرا واردات از چین ، کره ، ژاپن و روسیه که آماده فروش بودند این همه با تاخیر انجام شد ؟

رابطه بین درآمدهای چند ده میلیاردی شرکت های خاص و ویژه که خدمات خصوصی به بیماران می‌دهند و داروهایی که در دسترس مردم عادی نیست چطور براحتی در مدار خدمات آنان با قیمت های هنگفت قرار دارد ، مگر واردات داروهای خاص در انحصار وزارت بهداشت نیست ؟

بنظر می‌رسد قبلا انواع سلطان ها را دیده بودیم و فقط جای سلطان مرگ باقی مانده بود که شاید بزودی چشم مردممان به جمال ایشان روشن شود .

حزب همدلی مردم تحول خواه(همت) از دستگاههای نظارتی همچون بازرسی کل کشور ، کمیسیون اصل نود مجلس و دستگاههای امنیتی می‌خواهد تا با بررسی هیات مدیره ها و سهامداران این شرکت‌های خصوصی وارد کننده دارو و خدمات بیمارستانی و پرستاری، متوجه شوند که آیا از مدیران ارشد یا خانواده های درجه یک مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بین آنان وجود دارند یا خیر ؟ که اگر وجود دارد قبل از فرار از کشور به دست عدالت سپرده شوند .

هیچ مسئولی در این کشور نباید فکر کند که در پایان دوره کاری خود از بررسی تخلفات خود در امان است و شاید با این رسیدگی ها ، خیلی از کسانی که برای مسئولیت جدید دست و پا می شکنند از قبول آن پشیمان شوند .

جناب آقای رئیسی به نیروهای جوان و غیر مشهور اعتماد کنید زیرا که اسامی شناخته شده و امتحان پس داده این سی و چند سال گذشته ( به جز استثناهایی قلیل) چیز جدیدی در چنته برای ارائه دادن ندارند ضمن آنکه مردم منتطر اتفاقاتی جدید برای حکمرانی خوب می‌باشند .

نویسنده: سید احمد نبوی، دبیر کل حزب همت

328979