علیلو در گفت‌وگو با پرسون؛

رایزنی نمایندگان مجلس برای حضور در دولت قبیح است

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی نمایندگان با بازشدن یک فضای جدید، با رایزنی به دنبال کسب جایگاه برای خود می‌باشند که این موضوع به صورت اخلاقی زشت است، ضمن این که ترک مجلس برای حضور در دولت در قاموس جمهوری اسلامی نیز تعریف نشده است.
تصویر رایزنی نمایندگان مجلس برای حضور در دولت قبیح است

علی علیلو، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور نماینده‌های مجلس یازدهم در کابینه دولت جدید به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: مردم به نمایندگان رأی دادند که با حضور در مجلس وظایف خود را انجام دهند. برخی نمایندگان با بازشدن یک فضای جدید، با رایزنی به دنبال کسب جایگاه برای خود می‌باشند که این موضوع به صورت اخلاقی زشت اشت، ضمن این که ترک مجلس برای حضور در دولت در قاموس جمهوری اسلامی نیز تعریف نشده است.

علیلو بیان کرد: در مواقع ضروری حضور یک نماینده در جایگاه دیگر خدمت و تکلیف است و چه بسا به دلیل سختی کار اجرا نسبت به قانون‌گذاری، از خودگذشتگی محسوب می‌شود؛ غیر از این هوا و هوس است.

وی ادامه داد: یک فرهنگ اشتباه در کشور ما رایج شده به یک معضل در نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده که برخی از افراد به هر اقدامی برای رسیدن به یک سمت و کرسی دست می‌زنند. حتی انحراف‌های عجیب و غریب نیز در این میان مشاهده می‌شود. متأسفانه از کسانی که انتظار نداشتیم و حتی شخصیت‌هایی با لباس روحانی نیز در این جریان‌ها حضور دارند.

این نماینده سابق مجلس گفت: سابق بر این افراد تمایلی به مطرح کردن نام خود برای کسب جایگاه نداشتند؛ در دهه 60 به افراد برای حضور در مقام‌های مختلف التماس می‌کردند. اکنون نمایندگانی که با رأی مردم یک کرسی را اشغال کرده و باید تمام توان‌اش را برای انجام وظایف نمایندگی و امانتی که جامعه به وی سپرده گذارد. رایزنی برخی نمایندگان مجلس برای کسب مقام اجرایی محکوم و در مواقع غیرضرور یک رذیله است.

علیلو افزود: اگر دولت جدید به درخواست این نمایندگان توجه کند، متأسفانه قبح این رفتارها به مرور زمان از بین می‌رود و به یک رفتار عادی تبدیل می‌شود. ضرورت دارد هیئت رئیسه مجلس و کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان منتظر یک مسائل خاص برای اقدام نباشند و در خصوص این موضوع وارد عمل شوند و بابت رفتارهای ناخوشایند این نمایندگان تذکر دهند.

این نماینده سابق مجلس تأکید کرد: باید کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان یک دستورالعملی خطاب به نماینده‌ها تهیه و ابلاغ کند؛ در صورتی که از سمت دولت ضرورت و یا درخواستی بیان نشده، نمایندگان از این رفتارهای غلط و قبیح دست بردارند.

328937