رتبه نخست تولید عسل به "رابر" کرمان اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر از اختصاص رتبه نخست تولید عسل به این شهر خبر داد.
تصویر رتبه نخست تولید عسل به "رابر" کرمان اختصاص یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، ایمان کریم‌قاسمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر با بیان اینکه برداشت عسل در شهرستان رابر طی دو مرحله انجام می‌گیرد، گفت: برداشت مرحله اول از اوایل خرداد شروع و اواخر تیرماه پایان می یابد و مرحله دوم نیز از اوایل مرداد آغاز و تا اواخر مهر ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه میزان تولید عسل طی پارسال متوسط هر کلنی ده کیلوگرم بوده که عملکرد ۹۴۰ تن در شهرستان را به همراه داشته است که رتبه نخست تولید در استان را به خود اختصاص داده است، افزود: امسال به علت خشکسالی متاسفانه میزان ۳۰ درصد کاهش عملکرد قابل پیش بینی است.

کریم‌قاسمی تصریح کرد:در بحث اشتغالزایی، ۵۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و هزارو ۲۰۰ نفر غیرمستقیم ایجاد شده است که در برخی مناطق علاوه بر تولید عسل تولید موم و برموم نیز وجود دارد.

او اظهار داشت: طرح توانمند سازی زنان زنبوردار روستایی و عشایر به منظور تولید بیشتر فرآورده‌های جانبی زنبور عسل در این شهرستان در حال اجرا است.

کریم‌قاسمی تصریح کرد: با توجه به کیفیت وکمیت عسل موجود در این شهرستان و تأسیس کارخانه بسته بندی عسل با وجود آزمایشگاه تشخیص کیفیت عسل، این محصول ارزشمند از زنبورداران شهرستان بر اساس کیفیت به صورت نقدی خریداری و با بسته بندی و به بازار عرضه می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

328618