رشیدی کوچی در خصوص طرح ساماندهی فضای مجازی عنوان کرد؛

نگرانی‌ مردم به حق است

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس ضمن تاکید بر ابهامات و ایرادات طرح ساماندهی فضای مجازی گفت: باید قبل از موافقت مجلس با بررسی آن طبق اصل ۸۵، ایرادات را برطرف می کردند تا امروز ضد انقلاب بر آن موج سواری نکنند.
تصویر نگرانی‌ مردم به حق است

به گزارش سایت خبری پرسون، جلال رشیدی کوچی درباره طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی، بیان کرد: بنده در ابتدا جزو امضا کنندگان این طرح بودم و با کلیات این طرح موافق هستم، اما برخی از مفاد آن دارای ایراداتی بود که قرار بر این شد مرتفع گردد، اما از آنجا که این ایرادات و ابهامات باقی ماند بنده امضای خود را پس گرفته و با این شرایط قطعا مخالف این طرح خواهم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از دلایل مخالفت بنده، بررسی این طرح بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی است. امروز کشور دچار مشکلات بسیار بزرگ تری می باشد و مردم تحت فشار معیشتی و اقتصادی قرار دارند. حال مطرح شدن این طرح در این شرایط ضرورتی نداشت و این امکان وجود داشت چندین ماه دیگر به آن پرداخته شود. این عجله این شائبه را در ذهن مردم ایجاد می کند که مجلس به جای نگاه به مسائل اقتصادی و معیشتی به دنبال مباحث سیاسی است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مخالف بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ و در کمیسیون مشترک است، تصریح کرد: این امکان وجود داشت که این طرح در زمان مناسب تری و بعد از آگاهی مردم نسبت به آن مطرح شود. از نظر بنده در مسائلی که با عموم جامعه سروکار دارد ابتدا باید نظر مردم گرفته شود، معایب و محاسن برای مردم تبیین گردد و سپس تصمیم گیری شود. مردم اینگونه احساس جدایی از حاکمیت نخواهند کرد.

رشیدی کوچی در پایان با بیان اینکه این طرح دارای ابهامات و ایراداتی است که باید قبل از موافقت مجلس با بررسی این طرح بر اساس اصل ۸۵، ایرادات را برطرف می کردند تا امروز ضد انقلاب بر آن موج سواری نکنند، عنوان کرد: مثلا در بخشی از این طرح آماده است که پلتفرم های خارجی باید نمایندگی رسمی در ایران داشته باشند و در غیر اینصورت تحت شرایطی محدود و مسدود خواهند شد. حال این سوال ایجاد شده که آیا در چنین شرایطی و با وجود تحریم ها این امکان وجود دارد؟ یا مثلا شرکت ثالثی می تواند به عنوان نمایندگی بین ایران و این شرکت های خارجی فعالیت کند؟ این ابهامات پابرجاست و منجر به نگرانی و دغدغه مردم شده که کاملا به حق است.

منبع : ایسنا

328433