تلف شدن 700 راس دام سبک و سنگین بر اثر سیل و سیلاب در نوشهر

بخشدار کجور از تلف شدن دام‌ها و تخریب زیرساخت‌ها بر اثر ادامه بارندگی و جاری شدن سیل خبر داد.
تصویر تلف شدن 700 راس دام سبک و سنگین بر اثر سیل و سیلاب در نوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، عصر روز گذشته برای دومین بار در هفته جاری بارش شدید باران در ارتفاعات روستای انگاس کجور باعث طغیانی شدن رودخانه های منطقه شده که آبگرفتگی روستاهای انگیل، بین، برکن، میان ده ، سریوده، کوشکک را در پی داشت.

بامداد شنبه هفته جاری نیز به علت شدت بارندگی و طغیانی شدن رودخانه ها، سیلاب سبب انسداد راه های اصلی بخش کجور شده بود که با اعزام بموقع گروه های راهداری و حمل و نقل جاده ای این مسیر ۳۵ کیلومری به روی وسائط نقلیه موتوری بازگشایی شد.

حسین بیژنی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: روز گذشته به محض اطلاع از وقوع این حادثه، از تمام نقاط سیل زده بازدید شد و در گفت و گو با خسارت دیدگان مشخص شد که سیل بیش از ۷۰۰ راس دام سبک و سنگین را تلف کرد ضمن اینکه آب بردگی نهاده های دامی و نیز تخریب تعدادی از دامسراها در روستای انگاس از دیگر خسارت های این روستا بوده است.

وی افزود: علاوه بر آن سبب شکستگی شبکه اصلی آبرسانی روستای انگیل شد به طوری که آب این روستا از شب گذشته تاکنون قطع است و به هم اکنون با خودروهای تانکردار آب اهالی این روستای با جمعیت ۲۵۰ خانواری تامین می شود.

این مسئول اظهار کرد: اگرچه ارتباط ۲ روستای اویل و کوشکک همچنان برقرار است منتهی سیل باعث تخریب و آب بردگی دو طرف پل ارتباطی این ۲ روستا شده است و این پل نیاز به بهسازی دارد ضمن آنکه سیل سبب آب بردگی نقاطی از راه ارتباطی بین و برکن شده است و آمد و شد خودروها نیز به سختی امکان پذیر است.

بخشدار کجور گفت که هم اینک راه ارتباطی ۲ روستای بین و میانده نیز به علت تخریب راه ناشی از سیل با مرکز این بخش قطع است و امیدوارم با اعزام ستاد مدیریت بحران شهرستان و گشت های میدانی از نقاط سیل زده تصمیمات قابل توجهی برای تامین اعتبار به منظور جبران خسارت ها و رفع این خرابی های در این بخش گرفته شود و زندگی مردم به روال عادی برگردد.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور واقع در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر از ۶۵ نقطه روستایی ، ۲ نقطه شهری و نیز ۱۰ هزار نفر جمعیت ثابت و ۲۸ هزار نفر جمعیت متغییر برخوردار است

منبع:ایرنا

328385