288 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد از به سر بردن 288 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
تصویر 288 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، منصور بیژنی افزود: هم اکنون ۲۸۸ نفر زندانی جرایم غیر عمد و محکومین مالی در زندان‌های استان به سر می‌برند که منتظر کمک‌های خیر خواهانه نیکوکاران و خیرین هستند تا از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

بیژنی از آزادی ۷۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در چهار ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: زندانی یک شهروند است، فقط آزادی این افراد سلب شده و دیگر حقوق شهروندی زندانیان پا برجاست و انتظار داریم دستگاه‌های خدمت رسان نسبت به ارائه خدمات به این افراد توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم همکاری و توجه با زندانیان جرایم غیر عمد بیان داشت: زندانیان جرایم غیر عمد بنا به اتفاق و ناخواسته مرتکب جرایم می‌شوند، و گاهی اوقات این افراد بنا به کمبودها و تحت تأثیر شرایط خاص دچار مشکل می‌شوند.

بیژنی تصریح کرد: به حبس رفتن این افراد باعث ایجاد هزینه‌های گزاف برای دولت و نظام و هم باعث تأخیر در پرداخت بدهی خود می‌شود، پس شایسته است که طلبکاران و شاکیان با تکیه بر رأفت اسلامی با این افراد برخورد کنند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در ادامه با تقدیر از خیرین و همکاری خوب مراجع قضائی در کمک به زندانیان جرایم غیر عمد اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال ۷۸ نفر شامل ۱۰ زندانی زن و ۷۷ زندانی مرد با بدهی نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان از زندان آزاد که از این مبلغ با کمک مددکاران ۱۷ میلیارد تومان از شکات رضایت اخذ شده و ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آورده و نقدینگی از طریق زندانیان آزاد شده و مابقی نیز از محل تسهیلات بانکی و کمک‌های ستاد دیه و شیوه نامه‌های ستاد دیه کشور کشور بوده است.

منبع:مهر

328137