امیر ارجمند خبر داد:

مستند نگاری ۴۶ اثر تاریخی و طبیعی استان زنجان برای ثبت ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ۴۶ اثر تاریخی و طبیعی استان زنجان برای ثبت ملی کشور در حال شناسایی و مستند نگاری است.
تصویر مستند نگاری ۴۶ اثر تاریخی و طبیعی استان زنجان برای ثبت ملی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، امیر ارجمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آثار شامل موارد گوناگونی از جمله غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی، محوطه ­های تاریخی، آثار و ابنیه تاریخی، آیین­ ها و مراسم­، چشمه و درخت، دریاچه، آبشار، جنگل است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های مذکور پس از انجام مراحل مربوطه برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور آماده می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ویژه مقوله ثبت آثار، ‌برنامه‌ریزی‌های لازم برای ادامه این روند و تهیه پرونده‌های جدید از میان آثار شناسایی‌شده با ارزش نیز انجام‌شده است.

ارجمند ابراز امیدواری کرد با ثبت این بناها در فهرست آثار ملی کشور به‌عنوان شناسنامه و هویت تاریخی این منطقه، گامی مهم در پیشبرد اهداف سازمانی برداشته شود.

به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تا کنون مجموع آثار ثبتی این استان به عدد ۸۷۹ اثر رسیده که شامل ۷۷۶ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۸ اثر در فهرست میراث منقول، ۵۶ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۸ اثر در فهرست میراث طبیعی و یک اثر در فهرست میراث جهانی است. ‌

منبع: ایرنا

328014

مطالب مرتبط