رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان:

غفلت از ثبت جهانی میراث همدان با نگاه سیاسی/ هیچ نهادی دخالتی در کاندید شدن شهردار نداشته است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: هیچ نهادی از بیرون دخالتی در کاندید شدن شهردار برای شورای شهر نداشته است، مشورت شده اما انتخاب بر اساس استقلال رای بوده است.
تصویر غفلت از ثبت جهانی میراث همدان با نگاه سیاسی/ هیچ نهادی دخالتی در کاندید شدن شهردار نداشته است

حمید بادامی نجات عضو شورای پنجم شهر همدان در گفتگو با پرسون در خصوص ثبت جهانی میراث فرهنگی همدان توسط یونسکو اظهار کرد: ثبت جهانی میراث همدان در یونسکو گردشگران خارجی را روانه همدان می کند اما تاکنون با نگاه سیاسی از این ظرفیت ها غفلت شده است.

وی افزود: باید در جهت رونق گردشگری ظرفیت های بین المللی و گردشگران خارجی را در نظر داشت و اداره میراث فرهنگی، سازمان فرهنگی شهرداری و مدیریت استان پیگیر ثبت جهانی چندین اثر تاریخی همدان باشند.

عضو شورای ششم شهر همدان گفت: در شورای ششم باید این ضعف را به فرصتی برای جذب گردشگر خارجی تبدیل کنیم.

بادامی نجات خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر یونسکو در همدان تسهیل گر ثبت جهانی میراث فرهنگی همدان بود که با وجود تلاش شورای پنجم این کار محقق نشد.

وی در خصوص شفاف سازی بودجه شهرداری که در دوره شورای پنجم برای آگاهی شهروندان همدانی توسط نصب بنر انجام شد، بیان کرد: در طول فعالیت شورای پنجم واحد املاک الکترونیکی و نرم افزاری شد و همین منجر به احیای سندهایی شد که از آن غفلت شده بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در مورد کاندیداتوری خود در دوره ششم شورای شهر نیز گفت: هیچ نهادی دخالتی از بیرون برای کاندید شدن شهردار نداشته مشورت داده شده اما انتخاب براساس استقلال رای بوده است.

وی تاکید کرد: باید در شورای دوره ششم شهر همدان نسبت به پروژه های عمرانی همدان کار بیشتر انجام شود چراکه همدان کلانشهری است که کمربندی ندارد و نیازمند یک کمربندی است تا مشکل ترافیک همدان حل شود و بار هزینه معبر گشایی برای مدیریت شهری کاهش یابد.

بادامی نجات در پایان افزود: تلاش شورای شهر همدان این بوده و هست که با کاهش هزینه های جاری، هزینه های عمرانی را براساس اولویت ها در نظر بگیرد تا صرفه جویی در هزینه ها به صورت کامل انجام شود.

327761