بازسازی تصویر نیل آرمسترانگ روی ماه

مایکل رنجر، هنرمندی است که جلوه‌ هایی ویژه از یک فیلم ۳۶۰ درجه که Buzz Aldrin روی سطح کره ماه دیده بود در اینترنت منتشر کرد.
تصویر بازسازی تصویر نیل آرمسترانگ روی ماه

به گزارش سایت خبری پرسون، مایکل رنجر، هنرمندی است که تصویر انعکاس روی کلاه باز آلدرین فضانوردی که برای اولین بار به ماه سفر کرده بود بزرگنمایی و با استفاده از فتوشاپ موفق شد تصویری جدید از چیزی که آلدرین به آن نگاه می‌کرده را بازسازی کرد.

تصاویر زیادی از ماموریت آپولو ۱۱ وجود دارد و تنها فضانوردی که در این تصاویر مشخص است، باز آلدرین است و این تصویر بازسازی شده اولین تصویر واضح از حضور نیل آرمسترانگ در سطح ماه است. علاوه بر این، این تصویر بازسازی شده اولین تصویر ۳۶۰ درجه از نگاه فضانوردان از کره ماه است که اکنون با اسکن کردن تصاویر اصلی و با وضوح و کیفیت بالا به وجود آمده اند.

رنجر برای ساخت این تصویر از یکی از خاص‌ترین تصاویر به جا مانده از ماموریت آپولو ۱۱ استفاده کرد. در تصویر اصلی آلدرین در کنار سطح نشین ماه ایستاده و کره زمین هم در این تصویر قابل مشاهده است و به صورت نقطه‌ای آبی رنگ در گوشه سمت راست قرار دارد. رنجر با انتشار تصویر بازسازی شده در حسابش نوشت: " من از رنگ‌های تصاویر اصلی برای اصلاح رنگ نهایی و بازسازی این تصویر استفاده کردم. " بازسازی تصویری از ماموریت آپولو ۱۱ اولین تلاش رنجر برای ساخت تصاویر این چنینی نبود. او در سال ۲۰۱۹ هم تصویر دیگری ساخته بود که کیفیت و وضوح بسیار پایین تری داشت.

گفتنی است که آپولو ۱۱ در ۱۶ ژوئیه سال ۱۹۶۰ به فضا پرتاب شد و نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در ۲۰ ژوئیه اولین افرادی بودند که پا روی ماه گذاشتند.

327420