آخرین وضعیت امروز بازار رمزارزها 5 مرداد 1400؛

ریزش قیمت بیت کوین بعد از بیانیه آمازون

طی چند روز گذشته، بیت کوین روند چشمگیری را تجربه کرده است به طوریکه ظرف 6 روز، با حدود 40 درصد افزایش، از پایین ترین سطح قیمت خود در حدود 29 هزار دلار به بالاترین سطح دیروز یعنی 40580 دلار رسید.
تصویر ریزش قیمت بیت کوین بعد از بیانیه آمازون

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از دلایل این تحول ناگهانی شایعاتی بود که پیرامون پذیرش بیت کوین توسط آمازون از گوشه و کنار به گوش می رسید. ولی واقعیت چیز دیگری است. این شرکت با صدور بیانیه ای رسماً این شایعات را تکذیب کرد و گفت که چنین چیزی صحت نداشته و آنها قصد ندارند امسال BTC را به گزینه های پرداخت خود اضافه کنند.

از آن زمان به بعد، قیمت بیت کوین رو به کاهش گذاشته است. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین با قیمتی در حدود 37300 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته حدود 2 درصد کاهش را نشان می دهد.

آلتکوین ها هم قرمز شده اند

جای تعجب نیست که کل بازار کریپتو همگام با بیت کوین شاهد ریزش قیمت بوده است. البته لازم به ذکر است که شاخص دامیننس بیت کوین بر بازار در 24 ساعت گذشته اندکی افزایش یافته است و نشان می دهد که در واقع، وضعیت کلی آلتکوین ها از آن بدتر بوده اند.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، امروز رنگ غالب بازار قرمز است. اتریوم (ETH) حدود 5٪، BNB حدود 4%، ADA حدود 6.8% و DOGE در حدود 9٪ کاهش قیمت را تجربه کرده اند. در هر صورت، باید به خاطر داشت که افزایش قیمت آلتکوین ها در تایم فریم هفتگی هنوز قابل توجه است و بسیاری از آنها علی رغم ضررهای فعلی، موفق به بازیابی سطوح تکنیکال مهمی در مسیر بهبودی خود شده اند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی‌باشد.

منبع: cryptopotato

327163