پرسون گزارش می‌دهد؛

احتمال استعفای بایدن و ریاست‌جمهوری معاون وی

در صورتی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل تشدید بیماری مجبور به استعفا شود؛ معاون اول وی، کاملا هریس جایگزین وی می‌شود. 
تصویر احتمال استعفای بایدن و ریاست‌جمهوری معاون وی

به گزارش سایت خبری پرسون، ماجرای استعفای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمانی به صورت جدی مطرح شد که پزشک سابق کاخ سفید اعلام کرد که وی به یک بیماری مبتلا و مجبور است قبل از پایان ریاست‌جمهوری خود استعفا دهد.

رانی جاکسون، نماینده جمهوری‌خواه و پزشک سابق کاخ سفید در یک برنامه تلویزیونی گفته که "بایدن با یک مشکل جدی مواجه است و وضعیت او بدتر خواهد شد. این دیگر یک آبرو ریزی نیست. وی گیج است و گم شده به نظر می‌رسد. او به ندرت می‌تواند یک جمله پیوسته و کامل بگوید. بایدن باید یک آزمایش جامع انجام دهد و نتیجه آن را منتشر کند."

این قانون‌گذار جمهوری‌خواه اعلام کرده در صورت عدم استعفای بایدن، قانون 25 آمریکا شامل حال وی می‌شود؛ طبق این قانون می‌توان عدم صلاحیت رئیس جمهور را تائید و وی را برکنار کرد.

بایدن به چه بیماری مبتلا است؟

رفتارهای عجیب بایدن در کنفرانس‌های مطبوعاتی‌اش سبب توجه به این موضوع شده است که وی به یک بیماری مبتلا است. برخی معتقدند وی دچار زوال عقل شده است. لکنت زبان، زمزمه کردن مطالب قبل از بیان آن، فراموش کردن نام وزیر دفاع و همچنین سکوت طولانی هنگام پاسخ به سوالات از جمله نشانه‌های بیماری بایدن است.

نشانه‌های بیماری بایدن در دیدار با الکاظمی

از دیدار بایدن با الکاظمی، نخست وزیر عراق تصویری منتشر شده که بحث وجود مشکلات و بیماری بایدن را تائید می‌کند. در این تصویر رئیس جمهور آمریکا برگه‌ای به همراه دارد که در آن دو جمله نوشته شده است. در جمله اول نوشته شده است که آمریکا آماده است تا به حملات علیه خود در خاک عراق واکنش نشان دهد و نوشته جمله دوم، ایران می‌بایست توقف حملات به نیروهای آمریکایی در خاک عراق را مد نظر خویش قرار دهد؛ است. به نظر می‌رسد بایدن برای فراموش نکردن این مطالب را یادداشت کرده است.

جایگزین بایدن کیست؟

معاون رئیس جمهور در آمریکا نقش کلیدی دارد و همزمان با جریان انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کاندیدا معرفی و با رای‌گیری همراه با رئیس جمهور مشخص می‌شود. معاون رئیس جمهور آمریکا در واقع قابلیت رئیس‌جمهور شدن را دارد، اولین مقام جانشنین رئیس جمهور در صورت مرگ و یا موارد دیگر است و گفته می‌شود رئیس جمهور ذخیره است.

کاملا هریس، معاون بایدن اولین زن در تاریخ آمریکا است که به عنوان معاون اول مشغول فعالیت است؛ در صورت تشدید وضعیت سلامتی بایدن، وی رئیس جمهور آمریکا و تاریخ ساز می‌شود؛ زیرا ایالات متحده تا به امروز رئیس‌جمهور زن نداشته است.

واکنش کاربران فضای مجازی نیز در نوع خود جالب است؛ آنها به پیشگویی انیمیشن سیمپسون‌ها اشاره می‌کنند که رئیس جمهور شدن یک زن در ایالات متحده را نمایش می‌داد.

327073