مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

متوسط مصرف آب توسط هر شهروند ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز است/ مصرف آب رشد ۷ درصدی یافت

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: هر شهروند در طول شبانه‌روز تقریباً ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند.
تصویر متوسط مصرف آب توسط هر شهروند ۲۵۰ لیتر در شبانه‌روز است/ مصرف آب رشد ۷ درصدی یافت

مصطفی اکرمی در گفت‌وگو با رسانه سایت خبری پرسون از زنجان، با بیان اینکه استاندارد مصرف آب در ایران ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است، اظهار کرد: میزان مصرف آب در استان زنجان نزدیک به 100 لیتر بیشتر از الگوی مصرف است که این موضوع با توجه به گرمی هوا طبیعی به نظر می‌آید.

وی در خصوص میزان بارندگی‌ها طی امسال افزود: میزان بارندگی‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۲ درصد کاهش یافته است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به میزان تولید آب در استان اشاره و عنوان کرد: متوسط تولید آب استان تقریباً روزانه ۳۳۳ میلیون لیتر است.

اکرمی با بیان اینکه امسال سالی خاص به شمار می‌آید تصریح کرد: خاص بودن امسال به کاهش بارندگی‌ها، گرم شدن هوا، مبحث کرونا و مشکلات اقتصادی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات اقتصادی، مشکلات کلان کشوری است اما بخش دیگر آن به علت ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی است که هزینه‌های سنگینی را بر روی دوش شرکت گذاشته است و باعث رقم خوردن شرایط خاص در استان شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه مصرف آب در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۷ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: آمار افزایش مصرف کلان در کشور مشخص نیست، اما با توجه به وجود شرایط خاص این افزایش مصرف در کشور نیز رقم قابل توجهی خواهد بود.

اکرمی مصرف آب را تابع شرایط بسیاری خواند و گفت: مصرف آب در روزهای پایانی هفته به ویژه جمعه بیشتر است، از سوی دیگر دمای هوا نیز می‌تواند بر میزان مصرف آب تاثیرگذار باشد.

وی افزود: با افزایش دمای هوا، میزان استفاده از کولرهای آبی افزایش یافته به دنبال آن مصرف آب نیز افزایش می‌یابد، اما در روزهای خنک تر یا در زمان وقوع بارندگی مصرف آب کمتر می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در خصوص میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف عنوان کرد: در استان زنجان ۷ درصد از آب در بخش شرب، 3 درصد در بخش صنعت و 90 درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

اکرمی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۵۰ لیتر در ثانیه آب از منابع سطحی برداشت می‌شود تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر آب نیز از منابع زیرزمینی برداشت می‌شود.

فاطمه شمشیرگر _استان زنجان

326683