پایان حج بدون ابتلا به کرونا

مقام‌های سعودی اعلام کردند که مراسم حج امسال بدون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا برگزار شد.
تصویر پایان حج بدون ابتلا به کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از عرب‌نیوز، مقام‌های حج، امنیتی و بهداشتی عربستان سعودی اعلام کردند طرح‌های آن‌ها برای برگزاری این مراسم مذهبی با موفقیت انجام شده و هیچ مورد جدی از مشکلات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و یا دیگر بیماری‌ها گزارش نشده است.

حجاج به صورت معمول سه روز در منطقه منا می‌مانند اما این امکان وجود دارد که دو روز را در این مکان سپری کنند به شرط آن‌که زائران پیش از غروب آفتاب روز دوم محل را ترک کنند. این موضوع که به آن «تعجُل» می‌گویند در برخی موارد خاص چون شرایط کرونایی امسال به کار گرفته شد.

برای دومین سال پیاپی مراسم مذهبی حج با حضور حداقلی زائران به سبب همه‌گیری ویروس کرونا برگزار شد و امسال ۶۰ هزار ساکن عربستان که به طور کامل واکسینه شده‌اند برای حضور در این مراسم انتخاب شدند.

زائران مراسم حج امسال از میان بیش از ۵۵۸ هزار نفر ساکن عربستان بین ۱۸ تا ۵۶ سال بدون سابقه بیماری مزمن و از طریق یک سیستم آنلاین انتخاب شدند؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در مجموع ۲.۵ میلیون نفر از سراسر جهان در این مراسم مذهبی شرکت کردند.

حج سال گذشته با کمترین شمار زائران در تاریخ معاصر برگزار شد و در نهایت بنابر گزارش رسانه‌ها با حضور ۱۰ هزار زائر همراه بود.

مراسم حج ۲۰۲۱ از تاریخ ۲۶ تا ۳۱ تیرماه برگزار شد.

326588