معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تاکید کرد:

ضرورت تهیه نقشه راه برای صنعت کاشی و سرامیک استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تاکید کرد: با توجه به تقاضای بالای اخذ مجوز کارخانه کاشی و با توجه به تعدد جواز تاسیس صادر شده طی سالهای گذشته، با عنایت به سند آمایش استان لازم است نسبت به تدوین نقشه راه و اطلس کاشی و سرامیک استان اقدام شود.
تصویر ضرورت تهیه نقشه راه برای صنعت کاشی و سرامیک استان

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محسن صادقیان در کارگروه امور زیربنایی استان ضمن تشکر از سازمان صمت استان در خصوص تولید کاشی و سرامیک و مجوزهای تاسیس و پروانه های بهره برداری صادر شده گفت: همچنین باید برای تعیین تکلیف زمین های واگذار شده برای مجوزهای صادر شده و هم چنین تعیین تکلیف مجوزهای صادر شده بدون واگذاری زمین اقدام شود.

وی ضمن تاکید بر حمایت و پشتیبانی همه دستگاه از صنعت استان و رفع موانع در صدور مجوزها و فرآیند پاسخ به استعلام های درخواستی افزود: در نگاه توسعه ای در استان باید با برنامه ریزی و در نظر گرفتن همه شاخص های توسعه مانند ثروت و سرمایه از یکسو و منابع طبیعی از جمله آب و محیط زیست و همچنین جمعیت از سوی دیگر به گونه ای عمل کنیم که در تمام بخش ها با برنامه و هدف گذاری مناسب حرکت کنیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

صادقیان افزود: می توان با جانمایی درست و رعایت تمام ملاحظات محیط زیستی و با تامین مناسب زیرساخت های آب و برق و گاز در پهنه های مناسب و برنامه ریزی برای رفع مشکل زمین و مسکن کارگران بدلیل جمعیت پذیری و مهاجر پذیری کارخانه ها، پاسخ مثبتی برای جذب سرمایه های واقعی و استقرار صنایع به خصوص کاشی و سرامیک در استان داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: بسیاری از مجوزهای صادر شده با خرید و فروش برگ کاغذ برای عده ای رانت ایجاد کرده اما می شود با بررسی و تعیین تکلیف مجوزهای تاسیس صادر شده قبلی، این بخش را نیز ساماندهی کرد و برای صدور مجوزهای تاسیس جدید برنامه ریزی کرد.

وی خاطر نشان کرد: با برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط و انجمن کاشی و سرامیک استان این موضوع را پیش خواهیم برد و گزارش آن را برای شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

326411

مطالب مرتبط