تدوین اساسنامه صندوق سرمایه ‌گذاری املاک و مستغلات در سازمان بورس

اساسنامه صندوق سرمایه ‌گذاری املاک و مستغلات در سازمان بورس و اوراق بهادار تدوین شده، که با تدوین مقررات مرتبط به این صندوق ها ابزار جدیدی در حوزه سرمایه گذاری ملک فراهم شده است.
تصویر تدوین اساسنامه صندوق سرمایه ‌گذاری املاک و مستغلات در سازمان بورس

به گزارش سایت خبری پرسون، موضوع اصلی فعالیت صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات جمع‌ آوری وجوه از عموم، خرید و فروش دارایی‌های غیرمنقول، اجاره‌ گیری و اجاره ‌دهی دارایی ‌های غیرمنقول است. در این صندوق‌ ها عمده پرتفوی صندوق، متمرکز بر سرمایه‌ گذاری در دارایی‌ های غیرمنقول است.

مدیر صندوق نیز موظف است جهت بهره‌برداری از املاک و مستغلات تحت تملک صندوق، نسبت به معرفی شخص یا اشخاص حقوقی ذی ‌صلاح تحت عنوان مدیر بهره برداری اقدام کند.

البته دارایی ‌های غیرمنقولی که صندوق تملک می‌ کند، باید در ایران و گواهی پایان کار معتبر و سند رسمی داشته باشد. این املاک و مستغلات می ‌تواند در قالب یکی از کاربری ‌های مسکونی، تجاری اداری، صنعتی و ورزشی باشند.

به گفته رضا نوحی حفظ آباد، رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، در این صندوق‌ها درآمدهای حاصل شده طی سال قابل تقسیم است و بر اساس مقررات، حداقل ۹۰ درصد از درآمدهای دریافتی حاصل از اجاره دارایی‌های غیرمنقول و نیز سود دریافتی ناشی از سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار تحت تملک صندوق پس از کسر هزینه‌های صندوق بین سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود. دوره‌های تقسیم می‌تواند ماهانه، فصلی یا به صورت سالانه درنظر گرفته شود.

326301