توسط پلیس برزیل صورت گرفت؛

کشف و ضبط 33 میلیون دلار در جریان پولشویی با کریپتو

پلیس برزیل در جریان یک تحقیق در مورد پولشویی که از طریق ارزهای دیجیتال صورت گرفته است، 172 میلیون رئال برزیل(33 میلیون دلار آمریکا) توقیف کرد.

تصویر کشف و ضبط 33 میلیون دلار در جریان پولشویی با کریپتو

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از آن که دادگستری برزیل دستور مسدود کردن حساب ها و توقیف دارایی های دو شخص و 17 شرکت را صادر کرد، در طی عملیاتی موسوم به “Exchange” که در سائوپائولو و دیادما انجام شد، پلیس برزیل شش حکم بازرسی را به نتیجه رساند. در بیانیه رسمی اسامی مظنونین ذکر نشد.

تحقیقات نشان داد که صرافی ها بیت کوین را به شرکتهای جعلی فروخته اند تا دسترسی صاحبان آنها به سیستم بانکی را تسهیل کند.

پلیس گفت: در یک دوره پنج ماهه، یکی از صرافی ها به ارزش 1.93 میلیون دلار، دارایی دیجیتال با شش شرکت جعلی مبادله کرده است، در حالی که هشت شرکت جعلی دیگر نیز به صورت همزمان 2.9 میلیون دلار رمزارز به دست آورده اند.

پلیس برزیل گفت که صرافی ها مبلغ دقیق معامله ها یا منشاء معاملات را تأیید نمی کنند. علاوه بر این صرافی ها به صورت آگاهانه به نمایندگی از یک سازمان جنایتکارانه که به پولشویی از طریق رمزارزها اختصاص دارد، فعالیت می کردند.

طبق تحقیقات، پول برای شرکت های برون مرزی ارسال می شده است و در نهایت با شبیه سازی معاملات فروش یا ارائه خدمات، به کشور برزیل بازمیگشت.

این شرکت ها معاملات بزرگی را بین خود انجام می دادند و سپس پول را به واسطه هایی که مسئول خرید دارایی های دیجیتال و تحویل کد هش به مشتریان خود بودند، منتقل می کردند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:coindesk.com

326237