آسفالت 20هزار مترمربع از معابر روستاهای گناوه

بخشدار مرکزی گناوه گفت: ۲۰ هزار متر مربع از معابر و خیابان‌های چندین روستای بخش مرکزی این شهرستان در تیرماه امسال آسفالت شد.
تصویر آسفالت 20هزار مترمربع از معابر روستاهای گناوه

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، خدیجه دشتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: آسفالت و بهسازی معابر به منظور تردد راحت روستاییان در سراسر بخش مرکزی با پیگیری‌های بخشداری، دهیاران و شوراهای روستاهای این بخش و با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست اجرا است.

وی اظهارداشت: با پیگیری های انجام شده تعدادی از روستاها از جمله عباسی، بهمنیاری غربی، مال قاید، محمد صالحی و شول سهمیه آسفالت به آنها تعلق گرفته که ۲۰ هزار مترمربع آن انجام شده و ۱۲ هزار متربع دیگر باقی مانده است و در روستاهای هدف اجرا خواهد شد.

دشتی اضافه کرد: در بیش از ۹٠ درصد روستاها، زیرسازی معابر برای آسفالت اجرا شده است که امیدواریم با همکاری و کمک مسئولان در تامین قیر، در آینده انجام شود.

بخشدار مرکزی گناوه گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات مالی، سال گذشته در ۷۰ درصد روستاهای این بخش پروژه‌های عمرانی ازجمله آسفالت کوچه‌ها، معابر و خیابان‌ها به همت دهیاران، مسئولان سطح شهرستان و استان بوشهر فعال بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی یادآورشد: بخش مرکزی دارای ۳۱ روستا است که توسعه و آبادانی و توجه به راه‌های این مناطق، زمینه مناسبی برای مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها، رشد جمعیت و بالا رفتن تولیدات روستایی خواهد شد.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.

منبع:ایرنا

326071