ایجاد رشته‌های فنی راه‌آهن در هنرستان‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل شرکت راه‌آهن آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مشاغل تخصصی راه‌آهن در رشته‌های دانشگاهی پیش‌بینی نشده است، گفت: رشته‌های فنی مورد نیاز در هنرستان‌های استان ایجاد می‌شود.
تصویر ایجاد رشته‌های فنی راه‌آهن در هنرستان‌های آذربایجان شرقی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، محمد رضا قربانی روز شنبه در مراسم عقد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشکده فنی راه آهن در راستای تامین نیروی متخصص مورد نیاز این حوزه تاسیس شده است، اظهار کرد: ضرورت ورود به دانشکده فنی داشتن دیپلم است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مطالعات و بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که رشته های مرتبط با فعالیت های راه آهن در هنرستان ها ایجاد و دانش آموزانی از دوره اول متوسطه برای تحصیل در این رشته ها مشغول تحصیل شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه به جهت ماموریت سازمانی، مسئولیت تعلیم و تربیت نسل آتی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است، اظهار کرد: رویکرد آموزشی در دوره متوسطه توسعه رشته های فنی و حرفه ای است.

جعفر پاشایی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ رشته در شاخه کار دانش و ۴۱ رشته در فنی حرفه ای در هنرستان های استان دایر هستند.

وی اضافه کرد: حدود ۷۵۰ هزار دانش آموز و ۴۰ هزار فرهنگی مشغول در دستگاه تعلیم و تربیت استان ظرفیت بسیار بالایی برای فرهنگ سازی و گسترش علم و دانش هستند.

پاشایی اظهار کرد: امروز اگر بخواهیم برنامه ای آموزشی و فرهنگی تربیتی تدوین و عملیاتی کنیم، بهترین محل آموزش و پرورش و متن مدرسه است.

منبع:ایرنا

326057