عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفتگو با پرسون؛

نقبی بر حوادث اخیر خوزستان/ سوء سیاست گذاری ها اجحاف در حق مردم ایجاد کرده است

احمد علیرضا بیگی افزود: اخیرا قوانین و قانونگذاری مجلس گرفتار شده و این نظارت به فراموشی سپرده شده است؛ باید فکری اندیشید تا پوشش نظارتی مجلس قوی تر گردد.
تصویر نقبی بر حوادث اخیر خوزستان/ سوء سیاست گذاری ها اجحاف در حق مردم ایجاد کرده است

به گزارش سایت خبری پرسون، مردم خطه خونگرم، متعهد، دین باور و مومن خوزستان که در طول دهه های مختلف در روی منابع زیر زمینی که شاهرگ اقتصادی و حیاتی ایران را تامین می کند، زیسته اند؛ متاسفانه امروزه در اثر سوء مدیریت ها و بی مسئولیتی های مدیران کلان کشوری، شاهد هستیم که هرروزه پیکره اقتصادی و معیشتی زندگی مردم نحیف تر، ضعیف تر و شکننده تر می شود.

هرروز که می گذرد، مشکلی بر مشکلات این مردم افزوده و گره زندگی رفاهی و مالی شان پیچیده و پیچیده تر می شود؛ بطوریکه در این عصر مردم برای رسیدن به نیازهای حداقلی خود، فرزندان و خانواده شان بطور جدی دچار مشکلات و معضلات عدیده ای می شوند که گاها برای تحصیل مطالبات و خواسته های به حق و مشروعشان دست به اعتراضات آرام و بعضا خشونت آمیزی می زنند و برای اینکار به شکل فردی و گروهی در کف خیابان و یا در مقابل ادارات، نهادها و سازمان های زیربط و مسئول اقدام به تجمع و راهپیمایی می نمایند؛ که متاسفانه بعضا از سوی نهادهای مربوطه انتظامی، امنیتی با رفتار و برخورد در خور و شایسته مطالبات مردم و شهروندان خوزستانی پاسخ بایسته و شایسته ای داده نشده و متاسفانه در بعضی موارد مشاهده شده که نهادهای مسئول برای فروش نشاندن این اعتراضات و جمع کردن قائله معترضین و گلایه مندان متوسل به برخوردهای قهری و خشونت بار شدند که این امر هزینه های سنگینی در فرآیند تبلیغاتی و پروپاگاندای خبری چه در حیطه و گستره داخلی و چه بین المللی را بر نظام حاکمیت تحمیل می کند.

این موضوع می طلبد که در جهت حل و رفع نیازها و مشکلات به حق معیشتی، عمرانی و آبادانی مردم خوزستان، افراد مسئول با اتخاذ تصمیمات کلیدی و استراتژیک هر چه سریعتر اقدام به گشودن گلوگاه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و معیشت زندگی مردم را اتخاذ نمایند؛ تا یکبار برای همیشه شهروندان غیور و مقاوم خوزستانی به مطالبات و خواسته های به حق مشروع خود به شکل ریشه ای و اساسی دست یابند.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در تبیین اوضاع نامساعد خوزستان، اظهار داشت: عامل اصلی بروز این اتفاق وضعیت نامناسب مدیریت آبی کشور است. اختلافات، ظلم و تبعیض ها در بین استان های کشور ایجاد شده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: در مجلس یازدهم، اهمیت موضوع را به رئیس مجلس ابراز داشتیم و به جهت موضوعات مهمی که در خوزستان وجود داشت از رئیس مجلس خواستیم برای رسیدگی به امور کشور ابتدا حضور میدانی خود را از شهر خوزستان آغاز کند؛ کما اینکه این اتفاق افتاد ولی این سفرها به نتایج دلخواهی که مورد انتظار بود، دست نیافت و راه حل ها مقطعی نبود؛ در خصوص آب غیزانیه نیز جنجالی به پا شد.

وی بیان داشت: در حالی که موضوع زیرساخت ها بویژه موضوع آب در خوزستان دارای اهمیت بالایی است و امروز مطالبه مردم حق بدیهی آنهاست و بایستی برخورد مناسبی با مشکلات مردم خوزستان صورت گیرد.

نماینده مردم تبریز توضیح داد: سوء سیاست گذاری ها چنین اجحافی را در حق مردم ایجاد کرده است. به عنوان نماینده مردم معتقدم که بایستی چاره جویی کرد و اقداماتی را که سبب مرمت این مشکل می گردد را انجام داد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس تاکید کرد: بنده در دوران جنگ رشادت های مردم خوزستان را شاهد بودم و نیز به عنوان جوان آذربایجانی در خوزستان و جزیره مینو در دفاع از ایران جانفشانی کرده و اکنون نیز در شرایط کنونی حاضر هستم در دفاع از مردم خوزستان جان خود را فدا کنم.

وی در رابطه با اینکه آیا در مجلس قانونی در زمینه رسیدگی به مشکلات خوزستان تصویب شده است، بیان داشت: در قانون بودجه میزان ارزش ریالی خوبی را برای زیرساخت های خوزستان بویژه در بخش رسیدگی به مشکلات آب و فاضلاب منظور کردیم؛ که به آن پرداخت نشده است.

بیگی اشاره کرد: متاسفانه در موضوع آب و مشکلاتی که در انرژی بویژه برق و کشته شدن انسان ها در خیابان بوجود آمد، نتوانستیم دولت را بازخواست کنیم. انتظار این بود که بازخواست صورت می گرفت و این نقدی به مجلس است. اخبار استان خوزستان در سایت پرسون به صورت مرتب و دائم به روز می شود.

ساراپیرانه

انتهای پیام/

325950