رئیس کمیته برگزاری المپیک توکیو:

مراسم افتتاحیه المپیک یک موقعیت باشکوه خواهد بود

رئیس کمیته برگزاری المپیک توکیو در توصیف مراسم افتتاحیه این بازی ها گفت: مراسم افتتاحیه را با شکوه برگزار خواهیم کرد و صندلی های مراسم فقط برای افراد خاص در نظر گرفته شده و هیچ تماشاگری نخواهیم داشت.
تصویر مراسم افتتاحیه المپیک یک موقعیت باشکوه خواهد بود

به گزارش سایت خبری پرسون، سیکو هاشیموتو با اشاره به مشکلاتی که این کشور در راه برگزاری بازی های المپیک داشته است، افزود: می خواهیم یک مراسم باشکوه داشته باشیم اما با روحیه بهبودی، بازی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا یکسال به تعویق افتاد و باید اعتراف کنم که ما در یک سال گذشته بسیار درگیر کووید۱۹بودیم. همچنین همواره از جهانیان به خاطر پشتیبانی سپاسگزاریم. مابرنامه هایی را همراه دولت ژاپن با همین پشتیبانی انجام داده ایم و آماده هستیم تا المپیک را آغاز کنیم.

وی در توصیف مراسم افتتاحیه بازی های المپیک ۲۰۲۰ ادامه داد: این مراسم یک موقعیت باشکوه خواهد بود تا یک جشن یا فستیوال؛ ورزشکاران قراراست فردا به استادیوم ملی ژاپن بروند تا امپراتور ژاپن بازی ها را رسما افتتاح کند. حضور هیچ تماشاگری برای این رویداد مجاز نیست و صندلی های مراسم فقط برای مقامات بلندپایه، دیپلمات ها، اعضای کمیته بین المللی المپیک و حامیان مالی بازی ها اختصاص یافته تا مخاطرات ناشی از همه گیری ویروس کووید۱۹ با حضور حداقل شرکت کنندگان کاهش یابد.

رئیس کمیته برگزاری المپیک توکیو خاطر نشان کرد: من نمی توانم محتوای آنچه که قرار است در طول مراسم نشان دهیم را فاش کنم. به دلیل وضعیت همه گیری، دوست داریم تا آنجا که ممکن است افراد وضعیت بهبودی را مشاهده کنند. این مراسم یک فستیوال نیست و ما می خواهیم یک افتتاحیه با شکوه را برگزار کنیم.

وی بازی های المپیک توکیو را به عنوان بازی های "بهبود و بازسازی" پس از زلزله و سونامی ۲۰۱۱ معرفی کرد و گفت: بهبودی حاصل از زلزله بزرگ شرق ژاپن در مراسم افتتاح برجسته تر خواهد شد.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

325896