کرونا یک المپیکی دیگر را ناچار به کناره‌گیری کرد

در شرایطی که بازی‌های المپیک پس از مدت‌ها انتظار قرار است از فردا آغاز شود، اما مشکلات شیوع ویروس کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد و نماینده کشور چک نیز به دلیل ابتلا به کرونا این بازی ها را از دست داد.
تصویر کرونا یک المپیکی دیگر را ناچار به کناره‌گیری کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، فدراسیون بین المللی تنیس روی میز (ITTF) روز چهارشنبه اعلام کرد که آزمایش پاول سیروچک از جمهوری چک برای COVID-۱۹ مثبت اعلام شده و این ورزشکار به عنوان اولین فرد مبتلا در این رشته ناچار به کناره گیری از بازی های المپیک توکیو شده است.

شین هوا این خبر را تایید کرد و افزود: در بیانیه ITTF آمده است به ما اطلاع دادند که آزمایش پاول سیروچک مثبت اعلام شده و او در قرنطینه است. با توجه به مقررات خاص بازی های توکیو ۲۰۲۰ در مسابقات تنیس روی میز، ما برای او آرزوی بهبودی سریع داریم.

این بازیکن ۲۸ ساله که در آخرین رنکینگ جهانی رتبه ۵۲ را کسب کرده بود از طریق انتخابی اروپا به مسابقات انفرادی مردان تنیس روی میز المپیک راه یافته بود.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

325843