چین نمی‌خواهد آمریکا در افغانستان هرج و مرج به جای بگذارد

سفیر چین در روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، ایالات متحده باید از عادی‌سازی تدریجی وضعیت در افغانستان اطمینان حاصل کند و چین مخالف آن است که واشنگتن از خروج نیروهایش برای بی‌ثبات کردن این منطقه سوءاستفاده کند.

تصویر چین نمی‌خواهد آمریکا در افغانستان هرج و مرج به جای بگذارد

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژانگ هانهوی، سفیر چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: رهبری آمریکا و ایالات متحده به عنوان عامل این شرایط، باید در اوضاع افغانستان تجدیدنظر کند و با مسئولیت‌پذیری از حل و فصل تدریجی آن اطمینان حاصل کند. آنها حق ندارند بار مسئولیت را به دوش دیگر کشورها بیاندازند و بدون فکر کردن در مورد عواقب، این کشور را ترک کنند. خروج عجولانه نیروها به منزله ناکامی ماموریت آمریکا در افغانستان است.

سفیر چین در روسیه گفت، تمام کشورها باید به طرف‌های افغان برای ادامه گفت‌وگوها کمک کنند.

ژانگ هانهوی تاکید کرد: ما مخالف آن هستیم که ایالات متحده هرج و مرج در افغانستان به جای بگذارد یا از خارج سازی نیروهایش به منظور بی‌ثبات کردن وضعیت این منطقه سود ببرد.

سفیر چین همچنین گفت، روابط با روسیه به جلو حرکت خواهد کرد و به دستاوردهای بالاتری دست می‌یابد.

این دیپلمات در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: دو طرف، شرکای جهانی و ستون استراتژیک یکدیگرند. آنها یک نمونه هماهنگ برای وجود و همکاری برابر بین قدرت‌های بزرگ را نشان می‌دهند. ما کاملاً اعتقاد داریم که روابط روسیه و چین با دنبال کردن مسیر صحیح، به طور مداوم به سطوح بالاتر، نقاط عطف و موفقیت‌های جدید خواهد رسید. روابط میان دو کشور در بالاترین سطح اعتماد و همکاری و همچنین بالاترین سطح ارزش استراتژیک قرار دارد.

325768