ثبت رکوردهای رند لیگ برتر برای استقلال

استقلال با پیروزی روز گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان، هم توانست به 900 گل زده در لیگ برتر برسد و هم اینکه برد شماره 300 خود در تاریخ لیگ برتر را به ثبت برساند.
تصویر ثبت رکوردهای رند لیگ برتر برای استقلال

به گزارش سایت خبری پرسون، تنها دو هفته تا پایانی رقابت های لیگ برتر باقی مانده است و بیستمین دوره این مسابقات نیز در تاریخ جمعه 8 مرداد به پایان خواهد رسید. یکی از دو تیم پرسپولیس یا سپاهان جام قهرمانی را بالای سر خواهند برد و به تعداد قهرمانی های خود خواهند افزود اما در این میان بررسی کلی بیست دوره رقابت های لیگ برتر خالی از لطف نیست.

با وجود اینکه تاکنون پرسپولیس 6 بار و سپاهان نیز 5 بار قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرده اند، اما در بررسی روند کلی رقابت های لیگ برتر، این استقلال است که عملکرد بهتری نسبت به دو رقیب دیگر خود داشته ولی با وجود برخورداری آبی پوشان از بیشترین برد، بیشترین امتیاز، بیشترین گل زده و کمترین گل خورده، اما آنها تنها 3 بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برده اند.

رقابت های لیگ برتر در سه دوره نخست خود با حضور 14 تیم، در دوره های چهارم تا ششم با حضور 16 تیم، در دوره های هفتم تا دوازدهم با حضور 18 تیم و از دوره سیزدهم تاکنون مجددا با شرکت 16 تیم برگزار شده است. تاکنون که 28 هفته از لیگ بیستم سپری شده، استقلال تهران، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن و سایپا تنها تیم هایی هستند که در تمامی دوره های لیگ برتر حضور داشته اند که قطعا با سقوط یکی از تیم های ذوب آهن یا سایپا به دسته یک، تعداد تیم های همیشه حاضر در لیگ برتر به 4 تیم خواهد رسید مگر اینکه در این دو هفته معجزه ای رخ دهد و سایپا و ذوب آهن هر دو بازی پایانی خود را پیروز شوند و نفت مسجدسلیمان با شکست در دو بازی باقیمانده به دسته یک سقوط کند که امری بعید به نظر می رسد.

در 19 دوره گذشته و 28 هفته ای که از لیگ بیستم گذشته، 610 بازی برگزار شده که در جدول کلی این رقابت ها، استقلال بهترین عملکرد را در تمامی آیتم های موجود به ثبت رسانده است. آبی پوشان روز گذشته موفق شدند با تک گل سبحان خاقانی از سد نفت مسجدسلیمان عبور کنند که این پیروزی، دو رکورد رند و جالب توجه را برای استقلال به ثبت رساند.

325718