جزییات طرح گزارشگران تخلفات شهرداری به تصویب رسید

مواد طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران به تصویب رسید.

تصویر جزییات طرح گزارشگران تخلفات شهرداری به تصویب رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، مواد طرح الزام شهرداری تهران به اصلاح و بهبود فرآیند دریافت و رسیدگی به گزارش‌های شهروندان درباره فساد و رشوه و تشویق گزارشگران تخلفات در شهرداری تهران که کلیاتش در جلسه پیش رأی آورده بود به بررسی گذاشته شد.

بهاره آروین گفت: حدود نیمی از شورا یک سال و نیم تمام ریزه کاری‌های این طرح را دیده‌اند و وقتی گزارش نهایی هیچ راهی وجود ندارد که نظراتشان را طرح کند. تلاش بر این است که این کار خوب شورای پنجم بعد از کار کارشناسی به نتیجه برسد و پیشنهادات رأی گرفته شود.

خداکرمی از تناقضات موجود در این طرح گفت و تاکید کرد درباره این طرح باید حضوری بحث شود.

ادامه بررسی این دستور به صورت مجازی بهرای گیری گذاشته شد اما رأی نیاورد.

خداکرمی دو پیشنهاد برای تغییر عنوان این طرح ارائه داد که نخست اینکه این لایحه عنوانش می‌رساند که در زمینه صیانت است و قرار شد تبدیل به آئین نامه رسیدگی به گزارش شهروندان شود.

رسولی در مخالفت با پیشنهاد خداکرمی گفت: باور وی این است که عنوانی را انتخاب کنیم که پوشش دهنده همه مواد و مفاد دو کمیسیون حقوقی باشد، در حالی که به صورت عرفی مفروض شده که قانون بالادستی مصوبی وجود دارد و برای نحوه اجرای قانون باید آئین نامه اجرایی نوشته شود و به دنبال این هستیم که کسانی که رویدادهای فساد زا را گزارش می‌کنند مورد حمایت قرار بگیرند، این پیشنهاد رأی نیاورد.

منبع: مهر

325465