پرسون گزارش می دهد؛

انهدام باند راهزنان مسلح در پایتخت

سردار لطفی از انهدام باند راهزنان مسلح پایتخت توسط کارآگاهان اداره یکم آگاهی پایتخت خبر داد.
تصویر انهدام باند راهزنان مسلح در پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، با شنیدن موضوع پرونده این سرقت، ناخودآگاه به یاد این ضرب المثل معروف افتادم که می گوید فلانی " شریک دزد است و رفیق قافله" که در جریان رسیدگی به اتهامات سارقین پرونده مورد اشاره گزارش حاکم است.

بخاطر همین است که کارآگاهان پلیس تخصصی اداره آگاهی جهت شناسایی، کشف و دستگیری سارقین پرونده هایی شبیه پرونده مربوط به سرقت احشام بدون تردید و وقفه به دنبال سر نخ هایی که به یک فرد آشنا و نزدیک که از محل مورد سرقت و اموال و اشیا مسروقه، اطلاعات کامل و دقیقی داشته است، می رسند؛ که غالبا این گمانه زنی های ماموران و کارآگاهان در مورد متهمین به سرقت، درست از آب در می آید.

به این خاطر است که در اکثر پرونده های سرقت از خانه ها، ویلاها، شرکت های تولیدی خدماتی، بانک ها و افراد سالمند همیشه تبانی و همدستی اشخاص شاغل به عنوان سرایدار، نگهبان و پرستار به گروه های سارق حرفه ای بر میخوریم که با طراحی و برنامه ریزی های بسیار پیچیده به سرقت و دزدی تمام اموال، دارایی و اشیاء قیمتی صاحب خانه، صاحب کار و کارگاه و یا سالمندی از پای افتاده مبادرت می ورزند.

با شنیدن جزئیات این پرونده سرقت احشام و همدستی و خیانت در امانت چوپان گله با سارقین این جمله در ذهنم نشست؛ که همواره در حوادث تلخ و ناخوش همیشه پای به ظاهر یک دوست در میان است.

اینک در ادامه با انتشار این گزارش شما را با ابعاد فنی بیشتری از پرونده سرقت احشام که هم اکنون در اداره آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی و مفتوح است، بیشتر آشنا می کنیم.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح خبر گفت: 11 اردیبهشت امسال گزارش سرقت مسلحانه از دامداری در جاده چرم شهر به کاراگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.

در تحقیقات صورت گرفته شاکی گفت: ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه شب حادثه به همراه یکی از کارگران دامداریش مشغول آبیاری زمین های زراعی در همان حوالی بودیم که 6 مرد با چهره های پوشیده در حالیکه اسلحه شکاری بدست داشتند داخل دامداری شده و با تهدید و ایجاد ضرب و جرح دست و پای ما را بستند و ۴۰۰ راس گوسفند را سرقت کردند.

او ادامه داد: بعد از سرقت متواری شده و ساعتی بعد با تقلای زیاد من و کارگرانم دست و پایمان را باز کردیم. موضوع را بلافاصله به پلیس و اهالی روستا خبر دادیم و با پیگیری رد احشام سرقت شده در ۵ کیلومتری دامداری ۵۰ راس از احشام را که بر اثر تشنگی و حمله احشام تلف شده بودند را پیدا کردیم.

سردار لطفی در ادامه افزود: بدنبال اعلام این شکایت تحقیقات از سوی کاراگاهان اداره یکم پلیس اگاهی پایتخت ادامه یافت و با اقدامات پلیسی شبانه روزی، کاراگاهان دریافتند یکی از کارگران قدیمی دامداری به نام حامد در این سرقت نقش دارد. درنهایت با تحقیقات پلیسی مخفیگاه حامد شناسایی و در یک عملات ضربتی حامد و ۸ عضو دیگر باند دستگیر شدند.

در بازرسی از مخفیگاه های این متهمین علی رغم کشف تعداد 8 راس گوساله مسروقه، تعداد 3 دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دو قبضه سلاح شکاری کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در پایان اضافه کرد: در بازجویی های به عمل آمده از متهمان، ضمن اعتراف صریح به مشارکت و همدستی در سرقت از دامداری شاکی و آزار و اذیت یکی از کارگران به چندین فقره سرقت احشام در مناطق مختلف شهرستان های پیشوا و ورامین اعتراف کردند و در بررسی های بعمل آمده تمامی اعضای باند دارای سوابق کیفری از جمله سرقت احشام می باشند و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

ساراپیرانه

انتهای پیام/

325357