چین از آمریکا خواست فورا تحریم‌های کوبا را لغو کند

وزارت خارجه چین از ایالات متحده خواست تا بلافاصله تحریم های کوبا را لغو کند.
تصویر چین از آمریکا خواست فورا تحریم‌های کوبا را لغو کند

به گزارش سایت خبری پرسون، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در نشست خبری گفت: چین از ایالات متحده می‌خواهد که به سرعت و به طور کامل محاصره کوبا را پایان دهد.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر روز یکشنبه برای ابراز حمایت از دولت و محکوم کردن اعتراضات گسترده در این کشور به خیابانهای کوبا آمدند، وزارت امور خارجه این کشور گفت که انگیزه مردم این است که کشورشان را از مداخلات خارجی محافظت کنند.

این دیپلمات چینی گفت: چین احترام گذاشتن به حق هر کشور برای انتخاب مستقل سیستم اجتماعی و مسیر توسعه خود را ضروری دانسته است. چین از کوبا در یافتن راههای توسعه متناسب با شرایط ملی این کشور حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد که چین از تلاش مقامات کوبا در مبارزه با بیماری همه گیر، برای بهبود شرایط زندگی مردم، حفظ ثبات و تعمیق روابط دوستانه بین چین و کوبا پشتیبانی می‌کند.

وی تأکید کرد: چین همیشه از حفظ نظم جهانی بر اساس قوانین بین المللی، در دفاع از عدالت و بی طرفی در روابط بین الملل، و در برابر تحریم های یک جانبه شامل اقدامات نظامی، سیاسی، اقتصادی یا سایر اقدامات حمایت می کند.

اولین اعتراضات گسترده طی سالهای گذشته در ۱۱ ژوئیه در ۱۰ شهر کوبا برگزار شد. خواسته‌های معترضین شامل "برگزاری انتخابات آزاد" و حل مشکلات اجتماعی است. حامیان دولت در پی فراخوان رئیس جمهور برای بیرون آمدن به خیابان ها راهپیمایی‌های خود را برگزار کردند. مقامات کوبا گفتند که ایالات متحده در پشت اعتراضات در کوبا قرار دارد؛ واشنگتن این سخنان را تکذیب کرد و آنها را "یک اشتباه جدی" خوانده است.

325329