سلیمی در اخطار قانون اساسی:

لزوم برخورد دستگاه قضا با کاندیداهای متخلف/ آقای روحانی؛ علت دخالتتان در کار نهادهای ناظر چه بود؟!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نامزدهای انتخاباتی به رقبای خود توهین کردند که باید دستگاه قضا با آنان برخورد جدی کند.
تصویر لزوم برخورد دستگاه قضا با کاندیداهای متخلف/ آقای روحانی؛ علت دخالتتان در کار نهادهای ناظر چه بود؟!

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، گفت: در جلسه علنی امروز، گزارشی از کمیسیون بررسی تبلیغات انتخاباتی قرائت شد اما مسائلی در جریان تبلیغات انتخاباتی اتفاق افتاد که نیاز به پیگیری دارد.

وی متذکر شد: در جریان تبلیغات انتخاباتی از سوی برخی از نامزدهای انتخاباتی مطالبی توأم با توهین و دروغ مطرح و این مطالب از طریق رسانه ملی و در سطح گسترده پخش شد. سوال ما این است که آیا این اقدامات، پیگیری و به قوه قضائیه ارجاع شده و اگر به قوه قضائیه ارجاع شده، قرار است چه تصمیمی برای برخورد با این نامزدهای انتخاباتی اتخاذ شود؟

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: برخی از نامزدهای انتخاباتی درباره رقبای خود مطالب خلاف واقعی را مطرح کردند و قطعاً باید با آنان برخورد شود چرا که در غیر این صورت این رویه در آینده هم تکرار می‌شود.

سلیمی با اشاره به بخشی از گزارش مذکور مبنی بر عدم دخالت دولت در انتخابات، گفت: سوال ما از رئیس‌جمهور آن است که چرا در خلال تبلیغات انتخاباتی در کار نهادهای ناظر دخالت کرده است؟

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره اصل ۶۰ قانون اساسی گفت: اگر اجرای اصل ۶۰ قانون اساسی بر عهده رئیس‌جمهور است، پس وی باید درباره مشکلات ایجاد شده در حوزه اشتغال، تولید، تورم و نقدینگی پاسخگو باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: لازم است رئیس‌جمهور به اصول ۵۷ و ۵۸ قانون اساسی هم توجه داشته باشد که در آن آمده قانونگذاری بر عهده مجلس است و رئیس‌جمهور نباید در کار سایر قوا دخالت کند.

325181