آشنایی با دکتر فرهاد تقوامنش؛

مرد جهادی میدان صنعت و تولید و گزینه اصلی وزارت صمت را بشناسید

انتخاب دکتر تقوامنش بعنوان گزینه اصلی وزارت صمت با وجود اقبال اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وی می تواند نوید بخش این ادعا باشد که پس از مدتها مردی جهادی از جنس صنعت بر مسند این وزارتخانه قرار می گیرد.


تصویر مرد جهادی میدان صنعت و تولید و گزینه اصلی وزارت صمت را بشناسید

به گزارش سایت خبری پرسون، سطح مطالبات مردم از یک طرف و ظرفیت بالفعل دولت از طرف دیگر باعث شده که دولت سیزدهم در شرایط بسیار سختی شروع به کار کند. مسائلی از قبیل رفاه اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش رشد اقتصادی، ارتقای سطح بهره‌وری تولید، نظام بانکی و مالیاتی و نیز بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۰ از مسائل اصلی پیشروی دولت جدید محسوب می‌شوند.

از آنجایی که معیشت مردم در این شرایط اولویت اصلی نظام و دولت است، لذا وظیفه اصلی این مسئولیت در دولت آینده بر عهده وزارت صمت است و به همین دلیل انتخاب وزیر برای این وزارتخانه کلیدی و پر اهمیت بسیار حائز اهمیت میباشد..

فارغ از هرگونه مجادله سیاسی حتما انتخاب وزیران باید با رویکرد اقتصادی و صنعتی باشد؛ ما فراموش نکردیم در دولت دوازدهم زمانی که بسیاری از استانداران بازنشسته شدند معاونین سیاسی و امنیتی آنها به عنوان استاندار انتخاب شدند در حالیکه مهمترین چالش کشور، مباحث اقتصادی بود؛ اکثر سفرای کشور ما با رویکرد سیاسی انتخاب می‌شوند درحالیکه در تمام دنیا این انتخاب مبتنی بر رویکرد اقتصادی و صنعتی است و می توان گفت در صدر همه این انتخاب ها وزارت صمت بوده که باید وزیر انتخابی از بدنه صنعت و معدن باشد و با تمام چالش های پیش روی آن آشنا باشد، اکنون فرصت آزمون و خطا نیست و باید اصلح ترین گزینه بر مسند این وزارتخانه قرار بگیرد.

از بین تمام گزینه های موجود انتخاب دکتر فرهاد تقوامنش، گزینه مناسبی برای این وزارت خانه است، وی علاوه بر اینکه از ویژگی جوانی برخوردار است، به دلایل متعدد از جمله تخصص گرایی، تجربیات ارزنده، مدیریت جهادی، شناخت دقیق نسبت به مجموعه ذینفعان عرصه اقتصاد و تعهد مؤمنانه، انتخاب مناسبی برای وزارت صمت بوده و اینکه در طول سال‌ها فعالیت خود، به واسطه سمت‌های دولتی و شرکتی از مسائل واحدهای تولیدی آگاه است.

وی سابقه مدیریت چند شرکت بزرگ، عضویت در هیات مدیره چند واحد تولیدی و فعالیت‌های، صنعتی، معدنی و بازرگانی بیشماری را در کارنامه خود دارد و با امور صنعت، معدن و تجارت آشنایی کامل دارد. تعهد و تخصص دکتر تقوامنش، مخصوصا در حوزه صنعت و معدن بر هیچ کسی پوشیده نیست، وی به گواه قاطبه فعالان صنعت، معدن و تجارت کشور مدیری متعهد، پاکدست و آشنا به پیچیدگی های تولید و تجارت است، اهل کارشناسی، مشورت با تشکل ها و تصمیم گیری جامع نگر در جهت تأمین منافع ملی است.

با همه این اوصاف انتخاب دکتر تقوامنش بعنوان گزینه اصلی وزارت صمت با وجود اقبال اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وی می تواند نوید بخش این ادعا باشد که پس از مدت ها مردی جهادی از جنس صنعت بر مسند این وزارتخانه قرار می گیرد.

منبع خبر: پایگاه خبری کار و کارآفرینی

325066