دستگیری متهمان بمب گذاری در دفتر فیسبوک و توئیتر

طرفداران ترامپ، در توطئه بمب گذاری در مقر فیسبوک و توئیتر و دفتر فرماندار کالیفرنیا، متهم شناخته شدند.

تصویر دستگیری متهمان بمب گذاری در دفتر فیسبوک و توئیتر

به گزارش سایت خبری پرسون، اسناد دادگاه فدرال نشان می‌دهد، دو ساکن کالیفرنیا به اتهام برنامه ریزی برای بمب گذاری در دفتر فرماندار دموکرات کالیفرنیا در ساکرامنتو پس از انتخابات ۲۰۲۰ متهم شدند و همچنین در مورد بمب گذاری در مقر فیسبوک و توئیتر نامشان به میان آمده است.

این دو نفر که به دلیل توطئه و همچنین نگهداری غیرقانونی اسلحه و مواد منفجره متهم شدند، بخشی از یک گروه شبه نظامی ضد دولت با برنامه قوی و طرفدار ترامپ به نام سه درصد بودند. نوشته‌های توطئه گران اشاره به این داشت که اقدامات برنامه ریزی شده آن‌ها پیام خاصی را به شرکت‌های فناوری مانند فیسبوک و توئیتر ارسال می‌کند، آن هم درست چند روز پس از اینکه ترامپ را از سیستم عامل خود منع کردند.

FBI دو متهم مربوط به آشوب ها را دستگیر کرد

متن‌های بازیابی شده و به دست آمده از سوی FBI حاکی از آن بود که این دو نفر معتقد بودند رئیس جمهور ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ پیروز شده و آن‌ها می‌خواستند برای ادامه کار خود به "جنگ" بروند.

اولین فرد دستگیر شده، یان بنجامین راجرز (Ian Benjamin Rogers) بود که در ۱۵ ژانویه دستگیر شد. FBI پس از دستگیری، در بازرسی از خانه و محل کار راجرز نزدیک به ۵۰ قبضه اسلحه گرم، تعدادی سلاح غیرمجاز و ۵ بمب لوله‌ای پیدا کرد. دومین توطئه گر نیز، جارود کوپلند (Jarrod Copeland)، در تاریخ ۱۵ جولای دستگیر شد.

طبق گزارش FBI، راجرز نوشته بود: "ما می‌توانیم به راحتی به توئیتر و دموکرات‌ها حمله کنیم و اکنون آن‌ها را کلافه می‌کنیم. "

راجرز و کوپلند در تاریخ ۷ جولای متهم شدند و به اتهام توطئه، تخریب، آتش سوزی و... مواجه هستند. راجرز همچنین به دلیل داشتن غیرقانونی اسلحه و مواد منفجره با اتهاماتی روبرو شده و کوپلند نیز به اتهام تخریب متهم شده است.

324928