رییس اداره تامین اجتماعی شعبه قصرشیرین:

هم اکنون در قصر شیرین 5000هزار نفر تحت حمایت تامین اجتماعی هستند

هم اکنون چهار هزار و ۷۹۶ نفر در این شهرستان در قالب بیمه شده اصلی تحت پوشش این بیمه بوده و از خدمات متنوع سازمان از جمله حوزه درمان برخوردار هستند.
تصویر هم اکنون در قصر شیرین 5000هزار نفر تحت حمایت تامین اجتماعی هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، رییس اداره تامین اجتماعی شعبه قصرشیرین گفت: هم اکنون چهار هزار و ۷۹۶ نفر در این شهرستان در قالب بیمه شده اصلی تحت پوشش این بیمه بوده و از خدمات متنوع سازمان از جمله حوزه درمان برخوردار هستند.

امید غلامی گفت: این تعداد بیمه شده شامل کارگران شاغل در شهرستان و کارمندان ادارات و نهادها هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنها در مجموع ۱۱ هزار و ۸۸۰ نفر از خدمات این بیمه برخوردار هستند.بازنشست

وی اظهار داشت: این اداره همچنین به یک هزار و ۳۷۹ بیمه شده اصلی و تبعی شامل بازنشستگان، از کارفتادگان و بازماندگان مستمری و به ۴۵ نفر مقرری بیکاری پرداخت می‌کند.

رییس تامین اجتماعی قصرشیرین گفت: طرح خدمات غیرحضوری موسوم به طرح ۳۰۷۰ از طریق سامانه es.tamin.ir برای بیمه شدگان در دسترس است که این طرح از هفته دوم آبان ماه سال ۱۳۹۹ در جهت پیاده سازی برنامه های دولت الکترونیک و با هدف کاهش حدود ۷۰ درصد از مراجعات حضوری مردم به سازمان تامین اجتماعی و ۳۰ خدمت پر ترافیک دیگر سازمان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی برای بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان قابل دریافت است.


غلامی ادامه داد: تمام افراد می‌توانند با وارد نمودن کد ملی و شماره تلفن همراه خود (سیم کارت باید فعال و به نام فرد باشد) به سایت مذکور وارد و ثبت نام کرده و از خدمات متعدد این سازمان استفاده کنند.


او اضافه کرد: دریافت تعهدات کوتاه مدت شامل کمک هزینه ازدواج، کفن و دفن، عینک و دندان، غرامت دستمزد ابام بیماری و استراحت بارداری، مقرری بیکاری و همچنین خدماتی از جمله درخواست کفالت، درخواست کمیسیون پزشکی، خرید خدمت سربازی، ثبت نام بیمه شده جدید، ثبت نام افراد تبعی بیمه شده، کفالت فرزندان اناث مستمری بگیران بخشی از خدمات غیرحضوری این سازمان است.


رییس تامین اجتماعی قصرشیرین گفت: از هفته اول آذر پارسال استعلام وضعیت کلیه بیمه شدگان و استعلام دریافت مستمری مستمری بگیران برای تمامی ادارات و یا اشخاص حقیقی و حقوقی در سامانه قابل اخذ است و بیمه شدگان می‌توانند برای تکمیل سوابق خود در صورتی که تعداد روزهای کارکرد آنان کمتر از ۳۰ روز باشد با ثبت درخواست نسبت به پرداخت باقیمانده روزهای کارکرد خود تا سقف تعداد روزهای ماه کامل اقدام کنند.


غلامی اظهار داشت: هر گونه ابلاغ احکام مطالباتی به کارفرمایان و همچنین ابلاغ مفاصاحساب به واگذارنده و پیمانکاران همچنین اخذ تعهد نامه کارفرمایان به صورت الکترونیکی از طریق این سامانه انجام و با این اقدام ابلاغ غیرالکترونیک حذف می‌شود.


او با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد بیمه اختیاری و پرداخت حق بیمه توسط آنان از دیگر خدماتی است که از هفته دوم آذر ماه عملیاتی شده است، افزود: از دیگر خدماتی که تا پایان آذر ماه به صورت غیر حضوری انجام شد امکان مشاهده جزییات محاسبه و گردش حساب بدهی کارگاه، ثبت اعتراض کارفرما و تعیین مهلت و زمان رسیدگی به اعتراضات برای کارفرمایان است که توصیه می‌شود کلیه بیمه شدگان و کارفرمایان برای دریافت خدمات به این سامانه مراجعه و شماره حساب و سایر اطلاعات خود را تکمیل کنند.


وی با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی درمان و دریافت خدمات درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران با ارایه کارت ملی در قالب طرح نسخه نویسی الکترونیکی به عنوان یک طرح تحول بزرگ در نظام سلامت، گفت: با قدردانی از همکاری پزشکان و دست اندرکاران شاغل در مراکز درمانی اعم از بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه، مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی، پزشکان و داروخانه، لزوم افزایش تعامل در نهادینه شدن نسخه نویسی الکترونیک ضرورت دارد.

او یادآور شد: از دیگرطرح های این سازمان در سال ۱۴۰۰ که به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان است که متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه "es.tamin.ir "حداکثر تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ درخواست خود را به سازمان ارایه کنند.


غلامی اظهار کرد: افزایش پوشش بیمه ای برای آحاد افراد جامعه به خصوص زنان خانه دار و دانشجویان از دیگر طرح های تامین اجتماعی است که با استفاده از این نوع پوشش بیمه ای با رسیدن به سن ۵۵ سال سن و ۱۰ سال سابقه برای زنان خانه دار از مستمری بازنشستگی این سازمان برخوردار می‌شوند.

وی افزود: همچنین دوران دانشجویی در صورت انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان به عنوان سابقه بیمه پردازی به سوابق خدمتی دانشجویان پس از اشتغال یا استخدام اضافه خواهد شد.

او از طرح زنان خانه دار به عنوان یک طرح حمایتی برای افزایش امید به زندگی و ارتقای جایگاه زن و مادر در خانواده به ویژه در دوران پیری و سالخوردگی نام برد که از اهمیت به سزایی برخوردار است، نیز خبر داد.


رییس تامین اجتماعی قصرشیرین از تمامی افرادی که قبلا بیمه شده این سازمان بوده اند و به دلایلی ارتباط بیمه ای آن ها با تامین اجتماعی قطع شده دعوت کرد با مراجعه به سایت این سازمان، استفاده از تلفن گویای ۱۴۲۰ و یا مراجعه به شعبه نسبت به ادامه بیمه پردازی خود اقدام نمایند که در صورت انعقاد قرارداد بیمه جدید، کلیه سوابق قبلی نیز به سوابق جدید فرد اضافه و در برقراری مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت لحاظ می‌شود.


وی گفت: افزایش حمایت های درمانی برای بیماران بستری در بیمارستان های دولتی یا ملکی سازمان به ویژه درمان رایگان افراد دارای ۶۵ سال سن و به بالا از دیگر خدمات ارزشمند این سازمان در سال ۱۴۰۰ است.


غلامی با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی موجود ناشی از تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه و بحران‌های ناشی از کرونا مضاف بر شرایط تورمی که بر آحاد مردم به خصوص مردم محروم قصرشیرین وارد شده به حمایت‌های این سازمان از مستمری بگیران سازمان در قالب طرح متناسب سازی حقوق مستمری بگیران که منجر به افزایش تقریبا ۲ برابری دریافتی آنها نسبت به سال ۱۳۹۸ شد اشاره کرد و بر لزوم تداوم حمایت از مردم در راستای رسالت این سازمان و حمایت های آن از فعالان عرصه کار و تولید تاکید کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع : ایرنا

324841