استاندار زنجان خبر داد؛

احداث ۶۳ مدرسه در شهرک‌های اقماری

استاندار زنجان گفت: ۶۳ مدرسه در شهرک‌ های اقماری احداث می‌شود.
تصویر احداث ۶۳ مدرسه در شهرک‌های اقماری

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح الله حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان زنجان از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان خبر داد و گفت: در این سفر پروژه‌های مختلف بررسی می‌شود که تکمیل راه سلطانیه_ قیدار _ همدان با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان و دوخطه کردن راه آهن زنجان_ تهران در زنجان از جمله این پروژه‌ها است.


او با اشاره به گلایه اولیای برخی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه ارزشیابی امتحانات و ارسال درخواست‌های والدین در نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان، گفت: نحوه ارزشیابی بررسی و در جلسه آینده آموزش و پرورش مطرح شود.

حقیقی با اشاره به اینکه در ۱۷ ماه گذشته عملکرد آموزش و پرورش نسبت به تحصیل دانش‌آموزان و فرآیند آموزش خوب برآورد می‌شود، افزود: انتظار می‌رود که نحوه ارزشیابی به صورت مستند به جلسه ارائه شود.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه شهرک‌های اقماری زنجان بدون مدرسه احداث شده است، ادامه داد: ۶۳ مدرسه در شهرک‌های اقماری احداث می‌شود تا مردم گرفتار نشوند.

او گفت: اگر جانمایی و ساخت مدرسه در شهرک‌های اقماری به موقع انجام می‌شد، خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان به مشکل برنمی‌خوردند.

حقیقی به ساخت مسکن اقدام ملی در استان زنجان و جانمایی مدرسه در آن اشاره کرد و افزود: ۹ درصد پروژه‌های مسکن ملی که قریب به ۱۶هزار مسکن است، در استان زنجان ساخته می‌شود.

مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان هم گفت: زمین مناسب برای احداث مسکن فرهنگیان به صورت جدی در حال پیگیری بوده و در آینده نزدیک اختصاص می‌یابد.

او بابیان اینکه تأمین فضا‌های آموزشی شهرک‌های اقماری استان زنجان در قالب عملیات اجرایی احداث ۲۱ مدرسه ۱۲ کلاسه یک ضرورت است، افزود: نسبت به فروش املاک مازاد تجاری آموزش و پرورش اقدام می‌شود و در حال حاضر بنر‌هایی برای آگاهی از فروش در محل نصب شده است.

مظفری با اشاره به اینکه ۶۳ باب مدرسه‌ای که در حال حاضر احداث می‌شود باید در دوران‌های گذشته احداث می‌شد، گفت: شهرک‌های اقماری بایستی تاکنون دارای مدرسه می‌شدند.

بیات‌منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه ۲ ظرفیت قانونی ماده ۱۸ قانون آموزش و پرورش و قانون سازمان ملی مسکن برای احداث مدارس در شهرک‌های اقماری پیش‌بینی‌شده است، گفت: در چند سال اخیر قانون آموزش و پرورش مغفول مانده بود.

او ادامه داد: ۸ مدرسه از سوی اداره کل راه و شهرسازی پیگیری می‌شود که تفاهمنامه اکثر این مدارس منعقد شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

324779