پیش بینی رسانه های آمریکایی و فرانسوی؛

«قهرمان» در چند قدمی نخل طلای کن

با نزدیک شدن به پایان جشنواره کن، بسیاری از رسانه‌ها شروع به گمانه‌زنی در مورد برنده نخل طلا و جوایز امسال کرده‌اند و «قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی در این گمانه‌ زنی‌ها برای جایزه اصلی جشنواره کن صاحب شانس دانسته شده.
تصویر «قهرمان» در چند قدمی نخل طلای کن

به گزارش سایت خبری پرسون، اسکات فینبرگ نویسنده هالیوود ریپورتر در گزارشی فیلم فرهادی را این طور معرفی کرده که: «شانس بالا و محبوبیت برای بردن نخل طلا دارد و احتمال حضورش به عنوان نماینده ایران برای اسکار بین‌المللی هم بسیار قوی است.»

او در ادامه اشاره کرده که فرهادی با اینکه سابقه بردن جایزه در جشنواره کن را داشته، اما هرگز نتوانسته نخل طلا را به خانه ببرد، اما این بار تمجید منتقدان و مخاطبان از این درام، شانس این فیلم را بالا برده است.

یانیک ولی، منتقد فرانسوی «پاریس مچ» هم در نقد خود نوشته: فیلم فرهادی تمام گزینه‌ها برای نخل طلا را دارد. اینجا شاهد فیلمی اجتماعی هستیم که مثل یک تریلر تعریف می‌شود اما نه کشتار دارد و نه شلیک گلوله، فیلمی که با نبوع نوشته، کارگردانی و اجرا شده. فرهادی یک کارگردان بزرگ برای بازیگرانش است و امیر جدیدی هم شاید شانسی برای جایزه بازیگری داشته باشد.

پیتر بردشاو در مطلبی در روزنامه گاردین با عنوان «چه کسانی نخل طلا را خواهند برد و چه کسانی باید ببرند؟» بر اساس نظر منتقدان پیش بینی‌هایی در زمینه برندگان نخل انجام داده. هرچند خود بردشاو چندان طرفدار فیلم فرهادی نبود، اما به نظر او امیر جدیدی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد می‌شود. از نظر این منتقد نخل طلا به «ماشین من بران» می‌رسد و اصغر فرهادی جایزه‌ایی نمی‌برد.

رابرت همر نویسنده سایت Award Radar با توجه به ترکیب بندی هیئت داوران پیش‌بینی کرده نخل طلا به «قهرمان» می‌رسد. بهترین بازیگر مرد هم یا به آدام درایور(آنت) یا سایمون رکس(راکت سرخ) خواهد رسید.

جوئی مگدیسون نویسنده دیگر این سایت هم «قهرمان» را برنده نخل طلای امشب دانسته اما برای امیر جدیدی شانسی قایل نشده.

استیو پاند در بحثی درباره برنده نخل امسال گفت است که آیا یک کن عجیب منجر به جوایزی عجیب خواهد شد یا نه. هرچند پاند پیش بینی دقیقی از این که چه کسی کدام جایزه را می‌برد ارائه نمی‌دهد اما این طور نتیجه می‌گیرد که: «برای الان ما قهرمان را در بالاترین احتمال دریافت جایزه در روز شنبه قرار می‌دهیم، در رتبه‌های بعدی «ماشین من را بران» و «لینگوئی، پیوندهای مقدس». «کوپه شماره 6» در مرحله بعدی است و «تیتان» و «راکت سرخ» احتمالا نماینده جوانان در کن باشد که بیشتر شاهد کارگردانان کارکشته بود.»

ژونینگ سو، نویسنده سایت پیش‌بینی Award Daily هم پیش بینی خود را با دو گزینه و به صورت «کسی که باید ببرد» و «کسی که خواهد برد» تقسیم کرده از نظر او هم «قهرمان» نخل طلا می برد و و آدام درایور بهترین بازیگر مرد خواهد شد.

اریک کوهن نویسنده سایت ایندی وایر هم در مطلبی فیلم‌های بخش مسابقه را با توجه به احتمال بردن جایزه توسط آن‌ها به صورت لیست مشخص کرده است که از مظر او به ترتیب ۱-«تیتان»۲-«قهرمان» ۳-«راکت سرخ» شانس‌های اصلی بردن جوایز امشب هستند/ ترجمه سینمادیلی

در نهایت کارولین وی، منتقد فرانسوی دیگر هم در سایت «20 دقیقه» مطلبی با این تیتر نوشته که چرا «قهرمان» فرهادی هر چیز لازمی را برای بردن نخل طلا دارد؟ او در این مطلب اشاره کرده داستان فرهادی با درون‌مایه‌های جهان شمولش، می‌تواند نظر مثبت اسپایک لی و هیئت داوری‌اش را جلب کند چرا که داستان زیبای این فیلم همزمان به مسائلی مثل مجازات اعدام، نابرابری‌های اجتماعی و بازی‌های سیاسی می‌پردازد

324616