به گزارش سایت خبری پرسون، ایموجی یک اصطلاح ژاپنی است که به معنای کلمه تصویری است و در سال 1990 نام گذاری شد. در واقع این کلمات تصویری یک ویژگی برای بلاگر ها هم هستند که جذابیت کار خود را بالا ببرند.
هر سال در 17 جولای روز جهانی ایموجی و وجود آیکون های سمبولیک را در جهان، طبق تقویم دیجیتال جشن می گیرند. در این روز افراد تشویق می شوند که برای ارسال پیام از ایموجی ها استفاده کنند. در این بخش از گوناگون نمناک به تاریخچه ی این روز، نگاه کوتاهی خواهیم داشت.
تاریخچه روز جهانی ایموجی
ایموجی پدیا در سال 2014 توسط موسس خود یعنی جرمی بورگ روز جهانی ایموجی را نام گزاری کرد. تاریخ آن را نیز در 17 جولای قرار داد که مربوط به تاریخ ظهور ایموجی ها در اپل در سال 2002 است.
قبل از ایموجی ها اموتیکون ها وجود داشتند. اموتیکون یعنی احساسات + آیکون (emotion + icon) که آن را در قالب یک شکلک نشان می دهند و باعث می شود که فرد به حالت شما حین پیام دادن پی ببرد.
با تولید اولین آیفون در سال 2007، که کیبورد ایموجی داشت، ایموجی ها شهرت پیدا کردند. تا قبل از آن ایموجی ها خیلی کاربرد نداشتند اما از آن به بعد کم کم استفاده از آن ها در بین مردم رواج پیدا کرد.
هرسال نیز ایموجی های جدید به شکل چندتایی یا تکی ساخته می شود. سایت emojipedia.org همه آپدیت های ایموجی را در تمام پلتفرم ها و سیستم عامل ها به ثبت می رساند. اکنون بیش از 1800 ایموجی برای نشان دادن احساسات افراد در دسترس است. این ایموجی ها مربوط به غذا و حمل و نقل هستند که در پلتفرم های اجتماعی استفاده می شوند.
وقتی که صحبت از جشن گرفتن روز ایموجی ها می شود، طراحان سعی می کنند که تنوع بیشتری به این شکل ها بدهند و علاقه خود را به این کار به بقیه نیز نشان دهند. شما در هر موقعیت و هر روزی که قرار بگیرید، می توانید با یک سرچ کوتاه بین ایموجی ها، ایموجی متناسب با شرایط تان را پیدا کرده و از آن استفاده کنید.
ایموجی اشک شوق محبوب ترین شکلک در دنیاست که مقام اول را در توییتر و فیسبوک کسب نموده است.
بعد از ایموجی اشک شوق به ترتیب ایموجی های قلب قرمز، صورت با لبخند و چشم های قلب، صورت خندان درحال غلتیدن روی زمین، صورت با لبخند، دست ها به نشانه سپاسگزاری، دو قلب، صورت با چشم های گریان، صورت درحال بوسیدن و نشانه لایک از پرکاربردترین ایموجی ها هستند.
افرادی که بیشتر از ایموجی های شاد یا مثبت استفاده می کنند، افرادی مهربان، مسئولیت پذیر و صادق هستند.
افرادی که بیشتر از ایموجی گریه استفاده می کنند، معمولا افراد بدبین و دائم در حال غر زدن هستند.
تعداد کل آیکون ها چیزی در حدود 2666 است که البته 722 ایموجی جدید و با اضافه شدن رنگ پوست و جنسیت به ایموجی ها خلق شدند.
مطالعات نشان داده است تفسیر زنان از پیام های بدون ایموجی اینگونه است که فرستنده پیام درحال حسادت به آنهاست اما مردان وقتی ببینند کسی برای فرد محبوب شان ایموجی می فرستد، به او حسادت می کنند.