آمریکا با یک ملت در عراق مواجه است

کارشناس مسائل منطقه در خصوص اهداف واشنگتن برای حمله به مواضع حشد شعبی گفت: هیچ ملتی دوست ندارد ضعیف دیده شود و خارج سازی آمریکا از عراق یک مطالبه عمومی است و لذا آمریکا با همه ملت عراق مواجه است.
تصویر آمریکا با یک ملت در عراق مواجه است

به گزارش سایت خبری پرسون، سعدالله زارعی در گفتگو با برنامه "رویداد" اظهار کرد: آمریکایی‌ها در بحث حضور نظامی، نیرویی را وارد نکرده و آن را خارج ننموده‌اند بلکه در هر جایی وارد شدند، در پی تبدیل آنجا به یک پایگاه دائمی بودند.

وی با اعلام اینکه آمریکا در همه کشورها باقی مانده‌اند، ادامه داد: آمریکایی‌ها همچنان پایگاه خود را از جنگ جهانی تا امروز حفظ کرده‌اند.

کارشناس مسائل منطقه سیاست این کشورها خاصه عراق را مبتنی بر اخراج دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه در عراق قوی ترین گروه مقاومت را داریم؛ حشد شعبی برابر هر سیاست تعدی گرایانه می‌ایستد.

زارعی گفت: آمریکا از ابتدا مخالف شکل گیری حشد شعبی بودند و در جهت تضعیف این نیرو حرکت و تلاش کردند رابطه دولت را با این‌ گروه قطع کنند.

وی افزود: آمریکا طی چند نوبت اقداماتی علیه حشد انجام دادند ولی به یک اشتباه فاحش گرفتار آمدند چون هیچ ملتی در برابر این درگیری‌ها طرف آمریکا را نمی‌گیرد و زیر ساخت‌های ادامه‌ی فعالیت امریکایی‌ها را به طول کلی ویران می‌سازد.

زارعی با بیان اینکه آمریکا پیش از اینکه مقابل حشد شعبی عمل کند، علیه خود اقدام کرده و زمان می‌برد تا به چنین مطلبی پی ببرند، گفت: هیچ ملی دوست ندارد ضعیف دیده شود و خارج سازی آمریکا از عراق یک مطالبه عمومی است و لذا آمریکا با همه ملت عراق مواجهند.

وی در عین حال از برخی افراد که مطابق خواست آمریکا هستند سخن گفت و تاکید کرد نمی‌توان نام آن‌ها را ملت گذاشت.

منبع: تسنیم

324204