لزوم وجود بوستان مادر و کودک در یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با وجود جمعیت قابل توجه در استان، متاسفانه بوستان‌هایی که مادر و کودک با اطمینان خاطر ساعاتی را کنار هم بگذرانند، وجود ندارد و می خواهیم شهرداری برای ایجاد آن چاره ای بیندیشد.
تصویر لزوم وجود بوستان مادر و کودک در یزد

به گزارش سایت خبری پرسون، «فخرالسادات خامسی» افزود: امروزه در کشور ما بر اساس نیاز مادران و کودکان در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک، اقدام به ایجاد پارک‌های موضوعی ویژه آنان و فرزندان شده است.

وی ادامه داد: در شهر یزد با وجود جمعیت قابل توجه، متاسفانه چنین بوستان‌هایی که مادر و کودک با اطمینان خاطر ساعاتی را کنار هم به خوشی بگذرانند، وجود ندارد و درخواست می‌شود شهرداری برای ایجاد آن چاره ای بیندیشد.

خامسی تصریح کرد: پارک های عمومی یا محله‌ای با توجه به معضلاتی چون تجمع و تردد زیاد مردان دوچرخه‌سوار یا حتی موتورسیکلت و نیز بعضا حضور حیوانات خانوادگی یا عدم مناسب سازی برای کالسکه کودکان، فضاهای امن و راحتی برای استفاده مادران و کودکان نیست.

وی با اشاره به اقدامات شهرهایی چون تهران ومشهد و تبریز در این خصوص، اظهار امیدواری کرد: شهرداری یزد با همراهی شورا، نسبت به ایجاد یا تبدیل کاربری برخی از پارک‌های محله ای به بوستان های کودک و مادر برنامه ریزی کند تا در پایان دوره ششم شورا حداقل در هر منطقه از شهر ، بوستانی مناسب برای استفاده همزمان کودکان و مادران ایجاد شود.

به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، خامسی در خصوص ویژگی های بوستان های مادر و کودک گفت: بوستان‌های مادر و کودک باید مجهز به امکاناتی چون زمین بازی کودکان، ایستگاه تندرستی، اتاق مادر و کودک، وسایل بازی برای کودکان و از همه مهمتر صرفا خاص استفاده مادران و کودکان باشد.

منبع: ایسنا

587013