فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

دستاورد دفاع مقدس، مشمول زمان نیست/ادبیات انقلاب، زبان مطالبه رسانه ها باشد

آتانی گفت: دستاورد بزرگ دفاع مقدس مشمول زمان نیست تا کهنه شود و یا با فهم نادرست عده ای فراموش شود بلکه دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران در طول تاریخ ایران است.
تصویر دستاورد دفاع مقدس، مشمول زمان نیست/ادبیات انقلاب، زبان مطالبه رسانه ها باشد

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، صبح امروز نشست خبری فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) با اصحاب رسانه در سالن شهید پرویز سپاه استان برگزار شد.

رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)، ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بیان کرد: خانه امامت و ولایت با حضور امیرالمومنین و حضرت زهرا(س)، خانه ای است که بشریت را در طول تاریخ مدیون خود کرد و مسلمانان و مسیحیان و ادیان هر یک به نوعی به این خانواده بزرگ علاقمند هستند و چه آنها که آزادی خواهان عالمند آزادگی علی و فرزندان او را و چه آنان که استقلال آنان را دوست دارند همچون گاندی، چه آنها که عدالت علی و ظهور فرزندش را انتظار می کشند، همه از این خانه و مواج عاطفه بهره مند است لذا به این خانه مراجعه می کنند چرا که نجات خود را در این خانه می‌بینند.

سردار آتانی عنوان کرد: اصحاب رسانه استان قزوین سربازان بی بدیل جبهه‌ای هستند که تبیین کننده افکار و ذهن و انسان هستند که افکار ملت را انتخاب کرده‌اند و با ظرافت در مقابل دیدگان همه قرار می دهند. سپاه استان اهل رسانه را ابزار نمی داند و رسانه را برای خواسته های شخصی و سازمانی سپاه نمی داند بلکه پیوند ناگسستنی ملت و سپاه می داند. به رسانه برای پیشبرد اهداف انقلاب و ملت بزرگ ایران مثل اکسیژن نیازمندیم که اگر رسانه نباشد هوا غبارآلود است و برای زدودن غبار از آسمان قزوین به رسانه محتاج هستیم شما رسانه‌ها که رزمندگان خط اول فکری هستید که از مسئولان و سیاسیون افکارشان را بگیرید و به جامعه انتقال دهید.

فرمانده سپاه استان تصریح کرد: رسانه ها صادقانه مشکلات مردم را کشف کنند و آنها را دغدغه مند و با حفظ ادبیات انقلاب به مسئولان انتقال دهند.

وی با اشاره به جایگاه سپاه پاسداران اضافه کرد: سپاه مولود انقلاب برای انقلاب است. سپاه فرزند ملت ایران و برای ملت ایران است و به تعبیر مقام معظم رهبری، کسی سپاه را خلق نکرده است. سپاه را نیاز مردم و انقلاب خلق کرده است. فرایند سپاه، نشان می دهد که بر اساس کدام نیاز شکل گرفت. در طول سالیان متوالی سپاه در سنگرهای مختلف حضور یافت.

وی با اشاره به فرایند تشکیل سپاه و حضور سپاه در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب بیان کرد: انقلاب اسلامی پیروز شد و ما در دوران تثبیت انقلاب اسلامی بودیم. آن روزها که کشور آبستن حوادث مختلف بود و آمریکا همچنان در حال طرح ریزی بود، بخشی از کشور شامل غائله گنبد، کردستان، موجب شد فرزندان امام در تمام اقشار دست به اسلحه شدند تا انقلاب را حفظ کنند‌ و این حضور نیروی بسیج و سپاه بود. روزهای بسیار سختی بود و هرکدام از این حوادث در حافظه انقلاب را شما رسانه ها باید منتشر و منتقل کنید.

مقام ارشد نظامی استان افزود: در ماجرای هواپیما ربایی دشمنان که به دنبال ربودن انسان و هواپیما نبودند بلکه به دنبال ربودن حیثیت انقلاب بودند، سپاه امنیت پرواز را بر اساس ضرورت برعهده گرفت و تمام آسمان و فرودگاه ها را به صدر درصد امنیت رساند.

سردار آتانی یادآور شد: در ترورهای مختلفی که در مقاطع انقلاب شکل گرفت و ترور شخصیت های بزرگ سیاسی و ائمه جمعه و هفده هزار انسان بی گناه که به دلیل خونخواهی ددمنشانه منافقین بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفاظت از مردم را بر عهده گرفت. جنگ آغاز شد و سپاه مقتدرانه و جان برکفانه وارد عرصه جنگ شد که ورودی سپاه در سال های ابتدایی چهل هزار نفر بود که در واقع یک نسل سپاه شهید شد و امروز نیز آماده ایم که شهید شویم تا ملت پابرجا بمانند و به اوج برسند.

فرمانده سپاه استان قزوین در ادامه اظهار کرد: اگر به تاریخ شهدا و سرداران بزرگ سپاهی کشور که قزوینی هستند جویا شویم خواهیم دید که دستاورد بزرگ دفاع مقدس مشمول زمان نیست تا کهنه شود و یا با فهم نادرست عده ای فراموش شود بلکه دفاع مقدس اوج افتخارات ملت ایران در طول تاریخ ایران است.

وی افزود: مرزهای ما را قطعنامه های مختلف ربودند اما در دفاع مقدس با افتخار اعلام می‌کنیم که یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتاد و در هیچ بندی در قطعنامه که دشمنان همبسته آن روزها ایجاد کردند هیچ نقطه ای از ایران اسلامی به دشمن واگذار نشد و سپاه پاسداران این افتخار را با همکاری ارتش و بسیج ایجاد کرد. پس از جنگ دوباره سپاه بر اساس ضرورت و نیاز وارد عرصه سازندگی شد و با تمام ظرفیت، تمام دولت‌ها از خدمات بی منت قرارگاه خاتم بهره مند شدند که فرزندان ملت هستند. پالایشگاه های نفت، سدسازی، پل سازی و بسیاری دیگر نتیجه تلاش فرزندان شما در سپاه است و هرکجا نیاز باشد، سپاه، پیشگام، وارد صحنه خواهد شد.

آتانی در ادامه اضافه کرد: سپاه برای تقویت قدرت دیپلماسی کشور با تمام ظرفیت پای کار آمد و آنجا که دشمن قدرت نمایی می کرد سپاه با جان وارد عرصه شد و مایه گذاشت. سپاه تشکیل خیالی از نیل تا فرات را به خاک کشاند و به نیابت از ملت بزرگ ایران و انقلاب دشمنان را محدود و در زمین محاصره کرد. امروز ضعف پدافندی اسراییل گویای مطلب است.

فرمانده سپاه استان بیان کرد: سپاه ایجاد شد تا محبین امام(ره) در کوفه تهدید نشوند، سپاه سرش به نیزه رفت تا ملت سربلند باشد، سپاه، تنش زیر شنی تانک خرد شد تا ملت زیر تهدید دشمنان خرد نشود، سپاه محصول عاشورا و غصه های دل زینب کبری است تا بانوان انقلابی و مادران انقلابی غصه دار نشوند و سپاه مقتدرانه حافظ امنیت تمام ملت ایران است و با خداوند عهد بسته تا با اتکا به خدا و اطاعت از رهبری و اتکا به نیروی مردمی خادم بی‌منت ملت باشد.

وی ادامه داد: فضای سیاسی امروز کشور به یک تفاهم ملی رسیده و سپاه ربطی به خط و ربط سیاسی ندارد. احترام و عزت ملت ایران را در تشییع سردار سلیمانی دیدیم و امروز راه نجات ما این است که اختلافات و کج سلیقگی ها را کنار بگذاریم و با تمام ظرفیت پای کار آمدیم تا دولت روی کار آمده از خواسته مردم را یاری دهیم تا مبارزه با فساد، اجرای عدالت و اشتغال و ازدواج و سایر موضوعات جامعه را به همراه اصحاب رسانه اجرا کنیم و رسانه ها مطالبه گر از مسئولان باشند.

سردار آتانی در پایان ضمن دعوت رسانه به مطالبه گری با ادبیات انقلاب گفت: سپاه و برادر کوچک خود را کمک کنید. بنای فعالیت ما احیا و تقویت پایگاه به عنوان پیشانی فعالیت مردم است و پایگاه ها محل اندیشه های انقلاب خواهد شد و سپاه را همان گونه که نسل اول به وجود آورد از ما خواهید دید.

323293