با حضور مسِئولان صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب نیم جرعه عشق اثر شاعر جانباز یزدی

در مراسمی که به همت انجمن شعر بسیج هنرمندان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد از کتاب «نیم جرعه عشق» برگرفته از اشعار شاعر و نویسنده جانباز یزدی علی فلاح زاده رونمایی و از خدمات وی تجلیل شد.
تصویر رونمایی از کتاب نیم جرعه عشق اثر شاعر جانباز یزدی

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، در مراسمی که به همت انجمن شعر بسیج هنرمندان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد از کتاب «نیم جرعه عشق» برگرفته از اشعار شاعر و نویسنده جانباز یزدی علی فلاح زاده رونمایی و از خدمات وی تجلیل شد.

در این مراسم حجت الاسلام رحمانی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه جانبازان با زحمات و فداکاری خویش نهال نوپای انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کردند گفت: یکی از اقدامات مهم ابن است که نسل جوان را با باغبانان انقلاب آشنا کرده تا بدانند چه زحماتی برای این انقلاب کشیده شده ‌است.

وی افزود: چاپ آثار ایشان بسیار مفید بوده و می تواند اثرگذار باشد بنابراین متولیان امر در این زمینه کوشا باشند.

همسر جانباز فلاح زاده نیز در سخنانی با اشاره به علاقه،سخت کوشی و زحمات همسرش در زمینه اعتلای ادبیات این مرز و بوم گفت: ایشان به غیر از این کتاب 5 جلد کتاب آماده چاپ نیز دارد به دلیل هزینه های بالای بیماریش توانستیم آن ها را به چاپ برسانیم.

گفتنی است جانباز سرافراز علی فلاح زاده همرزم شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس بوده که در تاریخ ۲۰دی ماه ۱۳۴۱ در خانواده ای متدین و سرشناس به دنیا آمد در نوجوانی سروده ای را به جای انشاء به معلمش تقدیم که موجب شد استاد ادبیاتش او را تشویق کرده و همین اقدام بذر شعررا در دل او رشد داد.

این جانباز دفاع مقدس در دوران جوانی یکی از منتخبین دروازه بانی تیم ملی بوده و بعد ها باعنوان مربی فوتبال در شهرستان های ابرکوه، تفت، بافق و یزد به فوتبال یزد خدمت کرده است.

وی در دوران دفاع مقدس راهی جبهه های حق علیه باطل شد و به مدت ۴۱ماه و ۱۵روز در عملیات های بسیاری همچون عملیات محرم ،رمضان ،دهلران ،و جزایر مجنون به عنوان فرمانده گروهان و گردان حضور اشت و به درجه جانبازی شیمیایی نائل گردید.

همرزم سرداران شهید خیلی حسن بیگی و دشتی به خاطر عارضه بیماری ریوی که نشات گرفته از عارضه جانبازی شیمیایی بودبه جای تفنگ قلم به دست گرفت و با سروده های همچون قاسم سلیمانی روحیه بخش مدافعان حرم بود.

در این مراسم حجت الاسلام رحمانی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، حجت الاسلام زارع مدیرکل بنیاد شهید استان، سید محمد رستگاری فرماندار یزد، عباس ملازینلی رییس و مصطفی زارع زاده قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، عالیه مهرابی مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان و تنی چند از شعرای برجسته استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

حیران _ استان یزد

323118