کاپیتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر در گفت‌وگو با پرسون:

قرعه ما گروه مرگ است/ به جز« ساکت» هیچ مدیری سراغی از ما نگرفت!

کایپتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان اعتقاد دارد که در صورت فراهم شدن امکانات، تیم ملی کشورمان می تواند روی سکوی مسابقات پارالمپیک قرار بگیرد.

تصویر قرعه ما گروه مرگ است/ به جز« ساکت» هیچ مدیری سراغی از ما نگرفت!

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در حالی در رقابت های گروه مرگ پارالمپیک به میدان خواهد رفت که هنوز وضعیت تامین ویلچرهای آنان مبهم است.

ایمان بگ زاده متولد لرستان بوده و سال‌ها است که در اصفهان زندگی می کند. وی و دیگر اعضای تیم مخابرات اصفهان عنوان پرافتخار ترین تیم باشگاهی بسکتبال با ویلچر را یدک می کشند. بگ زاده حالا علاوه بر افتخارات باشگاهی و بعد از حضور در ریو برای دومین بار راهی پارالمپیک می شود.

وی در خصوص وضعیت تمرینات خود و تیم ملی به پرسون گفت: ماه ها است که تمرینات خود را برای حضور در پارالمپیک دنبال می کنیم. از سال گذشته و در حالی که بیماری کرونا در اوج خود قرار داشت و حتی از واکسیناسیون خبری نبود ما تمرینات مان را برای حضور در این رقابت ها ادامه دادیم.

اردیبهشت ماه گذشته بگ زاده در مصاحبه ای از وضعیت اردوهای تیم ملی انتقاد کرده بود. وی بعد از گذشت دو ماه در این خصوص گفت: در آن زمان انتقاداتی داشتیم اما رفته رفته شرایط اردوها بهتر شد خصوصا در اردوهای اصفهان و مشهد در هتل های خوبی اقامت داشتیم.

بر اساس قرعه کشی انجام شده تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در گروه دوم با استرالیا، آمریکا، بریتانیا، آلمان و الجزایر همگروه است.

کاپیتان تیم ملی ایران در مورد هم گروه های کشورمان گفت: قرعه بسیار سختی داریم و همه تیم های حاضر در این گروه مدعی هستند. آمریکا هم در بسکتبال عادی و هم در بسکتبال با ویلچر جایگاه ویژه ای دارد. تیم استرالیا که قهرمان دوره قبل مسابقات است. تیم های آلمان و انگلیس هم که در اروپا مطرح هستند. تیم الجزایر هم تیم خوبی است.

وی ادامه داد: البته تیم کشورمان نیز بلحاظ فنی تیم بسیار خوبی است و از ترکیب جوانان و بازیکنان با تجربه بهره می برد. فیزیک بدنی بازیکنان ایران بسیار مناسب است و البته باید به لژیونر های خوبی که در تیم داریم نیز اشاره کنیم. وحیدغلام آزاد و مجتبی کمالی در آلمان بازی می کنند. مرتضی عابدی نیز در لیگ ترکیه به میدان می رود. مجتبی کمالی و امیر احمدی بازیکنان آینده دار ورزش کشورمان هستند. همانطور که گفتم تیم ملی تلفیقی از جوانان و با تجربه ها است که در دو یا سه دوره از رقابت ها می تواند روی سکو برود.

بگ زاده در مورد احتمال کسب مدال در پارالمپیک نیز گفت: اگر شرایط مهیا باشد با وجود حضور در گروه مرگ می توانیم روی سکو قرار بگیریم. مهمترین مساله ما در حال حاضر بحث ویلچر است. برخی استان ها قول مساعدت دادند ولی پرداختی صورت نگرفته است. ما به محض دریافت کمک ها برای خرید ویلچر اقدام کرده ایم اما هنوز مشخص نیست ویلچرها به مسابقات پارالمپیک می رسند یا خیر! اردوی بعدی ما قبل از مسابقات در ترکیه است و امیدوارم تا آن زمان این مشکل حل شده باشد.

کاپیتان تیم ملی در پایان در مورد ناراحتی اش از مدیران باشگاهش در اصفهان گفت: من سالها است در تیم مخابرات عضویت دارم و به همراه این تیم افتخارات زیادی برای اصفهان کسب کرده ام اما حالا که برای دومین بار در حال رفتن به بزرگترین فستیوال ورزش جهان هستم خبری از مسئولین نیست. زمانی که اردو در اصفهان برگزار شد نیز به جز محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان کسی سراغی از ما نگرفت. باید از وی تشکر کنم با توجه به اینکه باشگاه سپاهان در حوزه بسکتبال با ویلچر فعالیتی ندارد اما در اردوی تیم ملی حاضر شد و به ما دلگرمی داد. این درصورتی است که خبری از اسپانسر باشگاهی ما نبود. مگر هر استان چند ورزشکار المپیک و پارالمپیکی دارد که به اردو سر نزدند یا حتی یک تماس تلفنی برقرار نکردند. به هر حال این مسائل گذشته و باید برای موفقیت تیم ملی تلاش کرد.

323045