خیابان امام‌خمینی (ره) سمنان پیاده محور می‌ماند

اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در آخرین نشست خود تصمیم‌گیری در خصوص پیاده یا سواره محور بودن خیابان امام خمینی (ره) این شهر را منوط به نوع خواسته بازارایان ندانستند و بررسی مشکلات مربوط به ساماندهی و تسهیل حمل و نقل بار در این خیابان را در دستور کار قرار دادند.
تصویر خیابان امام‌خمینی (ره) سمنان پیاده محور می‌ماند

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان روز یکشنبه در نشست شورای اسلامی این شهر درخصوص درخواست برخی از بازاریان مبنی بر تردد خودرو در خیابان امام خمینی (ره) سمنان ابراز داشت: این خیابان معبر اختصاصی نیست که بر مبنای درخواست تعدادی از افراد تصمیم‌گیری شود بلکه متعلق به همه مردم شهر است.

محمد همتی گفت: پیاده محور شدن خیابان امام خمینی (ره) دارای یک نگاه ملی و منطقه‌ای است و نمی‌توان در مورد آن شخصی اظهار نظر کرد.

وی با بیان اینکه این خیابان متصل به گذر فرهنگی می‌شود افزود: گذر فرهنگی مانند پارک تنها محل تفریح نیست؛ بلکه مجموعه ای از پیکره‌های تاریخی و فرهنگی در آن نمایش داده می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان وجود یک گذر فرهنگی در این شهر را حلقه ای گمشده دانست و گفت که ایجاد آن به ارتقای گردشگری شهر سمنان کمک می‌کند.

مشکل پارکینگ در خیابان امام(ره) وجود دارد

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این نشست ابراز داشت: در اجرای طرح های شهری نمی‌توان نظر جمعی مردم را جویا شد زیرا بیشتر مردم همواره در مقابل تغییرات، حتی در مواقعی که از نتیجه نهایی رضایت خواهند داشت مقاومت و مخالفت می‌کنند.

محمد زحمتکش گفت: برای اجرای طرح پیاده محور کردن خیابان امام خمینی (ره) سرمایه‌گذاری شد و آرامش و رضایت مردم را درپی داشت بنابراین نمی توان با نظر برخی بازاریان تصمیم گیری کرد.

وی بیان کرد: شهرداری برای ساماندهی باربری و جابه‌جایی خریدهای مردم که نیاز به خودرو دارد، چاره‌ای بیندیشد.

زحمتکش افزود: در جلسه‌ با فرماندار و شورای ترافیک شهرستان، مشخص شد خیابان امام خمینی (ره) در مجموع ظرفیت پارک ۱۲۵ خودرو را دارد در حالی که اطراف این خیابان فضای پارک برای یکهزار خودرو فراهم است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

وی ابراز داشت: لازم است صنف‌های بی‌ارتباط با فضای این خیابان به مکان های دیگر منتقل شوند.

استفاده از بخش خصوصی، تسهیلگر ساماندهی حمل و نقل بار خیابان امام(ره)

رئیس کمیسییون مالی شورای اسلامی شهر سمنان نیز دراین نشست گفت: شهردار سمنان باید طرح جامع خدمات‌رسانی در خیابان امام خمینی (ره) در زمینه حمل و نقل بار را به مردم اطلاع رسانی کند.

عباس آلبویه ابراز داشت: با اطلاع رسانی به مردم می‌توان از بروز مخالفت و نارضایتی کاست که نتیجه زحمات و هزینه‌های طرح پیاده محور شدن خیابان امام خمینی (ره) به نارضایتی مردم ختم نشود.

وی با اشاره به ایکه شهرداری به تنهایی از عهده هزینه‌ها و نگهداری این طرح برنمی‌آید افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوص در ساماندهی حمل و نقل بار در این خیابان، هم مشکل مردم حل و برای تعدادی از افراد شغل ایجاد می‌شود.

شهر سمنان دارای خیابانی تاریخی به نام امام خمینی (ره) در بافت تاریخی خود است که شامل بازار و مسجدهای تاریخی می‌شود که با اهمیت‌ترین بافت تاریخی شهر با پیشینه ای یکهزار ساله با ارزش‌های معماری و معنوی است.

شهرداری و شورای شهر سمنان در یکی از اصلی‌ترین طرح‌های خود، تصمیم بر پیاده راه شدن این خیابان گرفتند اما در ابتدا اجرای این طرح، با انتقادات و مقاومت‌هایی از سوی بازاریان سمنان مواجه شد و آن را به تعویق انداخت؛ درنهایت ابتدای فروردین ماه امسال عملیات بهسازی و سنگفرش این خیابان آغاز شد و به تازگی به بهره‌برداری رسید.

منبع:ایرنا

323008