19 میلیارد وام اشتغال روستایی فناوری اطلاعات سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تاکنون در قالب تجهیز و نوسازی باجه های پست بانک روستایی استان پرداخت شد.
تصویر 19 میلیارد وام اشتغال روستایی فناوری اطلاعات سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، سید یاسر حسن پور روز شنبه با اشاره به ضرورت حمایت از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه در بخش های روستایی و عشایری، از پرداخت ۴.۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای تجهیز و نوسازی ۳ باجه بانکی پست بانک در روستاهای استان سمنان خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان به رسانه ها گفت: تاکنون مبلغ ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در قالب تجهیز ونوسازی باجه های پست بانک پرداخت شد که در بهار ۱۴۰۰ سه باجه جدید پست بانک هر کدام به مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال و با اشتغال زایی یک نفر مصوب و پرداخت شد.

وی تصریح کرد: این تسهیلات با هدف رفع شکاف بین شهر و روستا، توسعه خدمات بانکداری در مناطق محروم و کاهش تردد بین شهر و روستا و رونق اقتصادی انجام شد.

حسن پور خاطرنشان کرد : تحقق اهداف برنامه اشتغال روستاییان در سال جاری با پرداخت تسهیلات پست بانک استان سمنان از منابع توسعه ملی و در قالب پروژه های اشتغال محور روستایی صورت می پذیرد.

وی گفت: این اقدام زمینه ساز توسعه کشاورزی،دامپروری، صنعت و بوم گردی روستاهای استان می شود .

حسن پور در خصوص فرایند ثبت نام برای برخورداری از این تسهیلات گفت: متقاضیان لازم است طرح خود را در سامانه کارا به نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir ارسال کنند تا پس از بررسی و اعلام نظر در کمیته فنی مصوب شود.

منبع:ایرنا

322782