مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

۸۱۰۰ فقره تفاهم‌نامه همکاری برای مدیریت مصرف برق منعقد شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از انعقاد ۸۱۰۰ فقره تفاهم‌نامه همکاری با صنایع و کشاورزی برای مدیریت مصرف برق تا پایان خرداد امسال خبر داد.
تصویر ۸۱۰۰ فقره تفاهم‌نامه همکاری برای مدیریت مصرف برق منعقد شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علیرضا علیزاده اظهار کرد: با توجه به شروع زودهنگام گرما در کشور، استفاده از دستگاه‌های سرمایشی افزایش یافته است. همچنین با شروع زودهنگام فعالیت پمپ‌های کشاورزی و کاهش بارندگی، آب از منابع زیرزمینی استخراج شد که این مهم نیز سبب افزایش مصرف بود.

وی افزود: تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به منابع پشت سدها بستگی دارد و کم‌بارشی و خاموشی ندادن در زمستان باعث شد منابع پشت سدها بیش از هر سال کاهش یابد و امید به افزایش بارندگی در بهار نیز محقق نشد.

این مسئول با اشاره به قراردادهای منعقده برای کاهش مصرف، ادامه داد: تا پایان خردادماه در مجموع ۸۱۰۰ فقره تفاهم‌نامه در حوزه صنعت و کشاورزی منعقد شده که ۶۷۸۶ فقره از این قراردادها در حوزه کشاورزی و ۷۹۸ فقره آن در بخش صنعت است. همچنین سهم دیزل، جایگاه CNG و مراکز تجاری به ترتیب ۸، ۳۱ و ۵۶ فقره بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از همکاری ۴۲۲ واحد اداری در طرح پیک‌زایی و همکاری در کاهش مصرف برق استان خبر داد و تصریح کرد: بیشترین انرژی برق در ادارات برای سرمایش و تهویه مطبوع استفاده می‌شود و پس از آن تراز مصرف در ادارات به ترتیب به روشنایی، گرمایش و آب گرم مصرفی، ماشین‌های اداری و سایر موارد اختصاص دارد که ورود لوازم جدید، پایین بودن راندمان لوازم برقی، افزایش نیاز به سیستم سرمایشی، نبود نظارت بر رعایت استاندارد و معیار مصرف، تلفات بالای انرژی در ساختمان‌ها و ارزان بودن تعرفه‌های انرژی، تراز مصرف انرژی برق را افزایش می‌دهد.

علیزاده یادآور شد: امسال ۴۵ برنامه برای تعرفه‌های مختلف خانگی، صنعتی، تجاری، کشاورزی، آزاد و ... در نظر گرفته شده که اکثراً تشویقی است و در قبوض آنان اعمال می‌شود و این تعرفه‌ها شامل بخش اداری نیست، چون موارد یاد شده برای آن‌ها نه تنها تشویقی نیست، بلکه تلکیفی بوده و دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

منبع: ایسنا

322936