مجری صدا و سیمای یزد:

پشتکار، تمرین و سماجت شهید دانش برای یادگیری زبانزد بود

مجری قرآنی یزد به سابقه ۱۵ساله رفاقت با شهید دانش اشاره کرده و می گوید: این شهید عزیز در پشتکار، تمرین و سماجت برای یادگیری زبانزد بوده و از علل موفقیت وی هم همین بود.
تصویر پشتکار، تمرین و سماجت شهید دانش برای یادگیری زبانزد بود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، با توجه به اینکه برای اولین بار شاهد برگزاری رشته مجری گری و فن بیان در جشنواره هنر قرآنی دانش هستیم و بر اساس اینکه تاسیس این رشته درجشنواره، اقدامی مهم برای حضور پررنگ علاقمندان به این مهارت ارزشمند به شمار میرود به این بهانه با چهره موفق عرصه اجرا و فن بیان، مجری توانمند سیما مرکز یزد و محافل فرهنگی و قرآنی، قاری و ذاکر اهل بیت استاد حاج حامد سلطانی گفتگویی ترتیب داده ایم تا رموز موفقیت وی را از زبان خودش بشنویم.

این چهره قرآنی با بیان اینکه در ۳۰خرداد ۱۳۶۳ به دنیا آمدم و پس از گذراندن دوره مجری گری در سال ۱۳۷۸ به صورت رسمی کار خود را در سال ۱۳۸۷ در رادیو یزد به عنوان گزارشگر آغاز و پس از چند ماه گوینده رادیو شدم گفت: در سال ۱۳۸۹ وارد واحد خبر صدا و سیمای یزد شده و پس از ۶سال گویندگی خبر به عنوان مجری تلویزیونی از سال ۱۳۹۵ در خدمت سیمای یزد هستم.

سلطانی با بیان اینکه اصلی ترین مشوق و ترغیب کننده من همسرم بوده است گفت: تنها کسی که در همه لحظات پشتیبان بنده بوده همسرم بود که از همین جا از وی تشکر می کنم.

این مجری برجسته در خصوص برنامه هایی که اجرای آن را برعهده داشته ابراز داشت: با برنامه های مختلف شبکه قرآن همکاری داشته و مجری برنامه های شبکه قرآن در ارتباطات زنده، مجری برنامه رادیو قرآن، اجرای در محضر مسسولان نظام از جمله آیت الله رئیسی رئیس قوه قصائیه، وزاری دادگستری، آموزش و پرورش و دیگر بزرگان، اجرا در کنگره های مختلف از جمله کنگره ملی شهدای استان یزد بودم و اجرا در شبکه های یزد، شما و قرآن و برنامه های مردمی را در کارنامه کاری خود دارم.

وی تخصص، تبحر، تمرکز و دقت زیاد را از سختی های کار اجرا برشمرده و افزود: البته استرس بالای کار نیز از سختی ها به شمار میرود اما در مجموع برای یک اجرای خوب باید عالی و ممتاز بود.

قاری برجسته یزدی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون شاخصه های اجرای استاندارد خاطر نشان کرد: مدیریت برنامه، ارتباط دهی بخش های مختلف توسط مجری، پرهیز از سخنان بی ربط با موضوع برنامه، کم سخن گفتن و گزیده صحبت کردن و حفظ احترام مخاطب از جمله شاخصه های یک اجرای استاندارد است.

سلطانی در خصوص مجریان موفق استان و کشور اذعان داشت: حسین درستکار را در استان و سید وحید مرتضوی مجری شبکه قرآن، فرزاد جمشیدی و رضا رشید پور را از مجریان برتر و موفق در ایران می دانم.

وی با اشاره به این مطلب که کبر، غرور، خودپسندی و صحبت کردن زیاد از آفات هنر مجری گری است گفت: دانش آموزان علاقه مند به اجرا ابتدا باید این نکات را در نظر داشته و برای موفقیت در این عرصه در دوره های مقدماتی سخنوری و فن بیان شرکت کرده و خود را از پایه قوی نمایند و سپس به مرور خودشان را با فن بیان سخنوری، خطابه و مهارت های ارتباط کلامی قوی سازند که البته همه این ها در سایه آموزش، تمرین و پشتکار است.

سلطانی در ادامه به سابقه ۱۵ساله رفاقت با شهید دانش اشاره کرده و ابراز داشت: این شهید عزیز در پشتکار،تمرین و سماجت برای یادگیری زبانزد بوده و از علل موفقیت وی هم همین بود.

این قاری تصریح کرد: شهید دانش انسانی دوست داشتنی، مزین به اخلاق قرآنی و مظلوم بود که عاقبت هم مظلومانه به شهادت رسید.

این مداح اهل بیت(ع) رمز موفقیت خود را در گرو توسل به قرآن و حضرات معصومین دانسته و ابراز داشت: به قول حضرت حافظ هر چه دارم همه از دولت قرآن دارم و به دانش‌آموزان عزیز هم توصیه میکنم دائما به این دو امانت الهی تمسک و توسل داشته باشند

سلطانی شیرین ترین خاطره خود را به حضور در محضر مقام معظم رهبری عنوان کرده و اذعان داشت: در مسابقات کشوری دعاخوانی رتبه برتر را به دست آوردم و سپس به عنوان دعا خوان به محضر رهبر عالیقدر انقلاب رسیدم که حلاوت آن را هنوز هم احساس می کنم.

وی در پایان تاکید کرد: همه مخاطبان عزیز به ویژه دانش آموزان را به توسل به قرآن و اهل بیت (ع) سفارش می کنم و امیدوارم وجودتان سراسر سعادت و بشارت باشد.

گفتنی است اولین جشنواره هنر قرآنی دانش به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

322860