صفایی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

خودتحریمی و تنبلی دولت موجب شرایط فعلی کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقد به بی‌اثر بودن تحریم‌های اقتصادی نیستیم؛ اما تنبلی‌ها و خودتحریمی‌ها در دولت روحانی نقش ممتازی در شرایط و چالش‌های امروز کشور دارد.
تصویر خودتحریمی و تنبلی دولت موجب شرایط فعلی کشور است

محمد صفایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص صحبت‌های روحانی مبنی بر تحویل دولت با رشد اقتصادی مثبت، به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: این مواضع طنز تلخی است. دولت اوراق قرضه و اسناد خزانه را تا سال 1405 هزینه کرده و با این عملکرد، نه تنها دولت سیزدهم که دولت چهاردهم نیز بدهکار محسوب می‌شود.

صفایی تصریح کرد: دولت روحانی در حوزه‌های زیرساختی بسیار عقب مانده، در حال حاضر تولید برق از دوران جنگ نیز کمتر است. یک عقب افتادگی جدی در حوزه انرژی و منابع وجود دارد. انرژی مانند خون در بدن است؛ کدام واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی بدون انرژی راه‌اندازی می‌شود؟ امیدوار هستیم دولت آینده با یک همت جهادی و با عقلانیت این فرآیند را مدیریت و کشور از چالش‌ها عبور کند.

وی در خصوص نقش تحریم‌ها و جنگ اقتصادی در عملکرد دولت فعلی، ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد بسیاری از خودتحریمی‌ها بودیم. برای مثال در حوزه مسکن وزیر وقت به صورت رسمی عدم افتتاح مسکن مهر را افتخار خود دانست و یا وزیر نیرو اعلام کرد که تأسیس نیروگاه در ایران توجیه اقتصادی ندارد و حتی مانع احداث نیروگاه توسط بخش خصوصی شدند. اکثر ابزارهای مورد نیاز در نیروگاه ها داخلی است و اصلا ارتباطی به تحریم ندارد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: معتقد به بی‌اثر بودن تحریم‌های اقتصادی نیستیم؛ اما تنبلی‌ها و خودتحریمی‌ها در دولت روحانی نقش ممتازی در شرایط و چالش‌های امروز کشور دارد.

322638