رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد خبر داد؛

توزیع اطعام غدیر درب منازل یزدی ها

جلسه هماهنگی پویش اطعام غدیر از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار و بر اطعام همگانی و عمومی در این پویش در قالب توزیع غذا در منازل یا در قالب برنامه های فرهنگی در مساجد و حسینیه ها تاکید شد.
تصویر توزیع  اطعام غدیر درب منازل یزدی ها

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد با اشاره به استقبال اقشار مختلف مردم از این پویش در سال گذشته گفت: این پویش با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای اطعام نیازمندان در راستای ترویج فرهنگ علوی اجرا می شود.

وی ادامه داد: این پویش به‌صورت خودجوش و مردمی بوده و سال گذشته به بهترین نحو در محله های مختلف شهر با مشارکت مردم و گروه های مختلف از جمله اصناف برگزار شد.

وی ادامه داد: اساس این پویش تکیه بر حدیثی از امام جعفر صادق(ع) است که می‌فرمایند «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر(ص) و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.» از این رو زنده نگه داشتن این سنت حسنه در دستور کار ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد قرار دارد.

رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد درباره نقش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در این پویش گفت: با توجه به فعالیت ستاد مبشر غدیر ذیل سازمان اقدامات فرهنگسازی در قالب تولید مستند های مختلف قبل و حین برگزاری برنامه های غدیر در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: هدف از این مستندسازی ها که با همکاری صدا و سیمای مرکز یزد انجام می شود، فرهنگسازی و افزایش جلب مشارکت های مردمی است و در کنار این اقدامات فضاسازی شهری نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی و قائم مقام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این نشست گفت: در ایام غدیر در کنار توزیع بسته های معیشتی برای نیازمندان، طرح اطعام غدیر به غیر از نیازمندان برای همه اقشار جامعه انجام خواهد شد.

مصطفی زارع زاده افزود: این اطعام به صورت کاملا مردمی بدون هیچ کمک دولتی انجام می شود. برای مثال اصناف و بازاریان سال گذشته 10 هزار اطعام انجام دادند و امسال نیز قرار است به 20 هزار نفر افزایش یابد.

وی گفت: سامانه های مختلف از سوی دستگاه های عضو ستاد معرفی شده است که افراد علاقمندان برای اجرای این طرح کمک کنند.

در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه های حاضر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل اوقاف و امور خیریه، بسیج اصناف و بازاریان برنامه ها و پیشنهادات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/

322623

مطالب مرتبط