آغاز مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های باشت کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفیددر ۱۰هزار هکتار از جنگل های بلوط باشت آغاز شد.
تصویر آغاز مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های باشت کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، سید حمید حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی درپی جنگل های بلوط زاگرس دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.

وی بیان کرد: هفت دستگاه تراکتور تانکردار عملیات زمینی مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در این شهرستان را بر عهده دارد.

حسینی تصریح کرد: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT است.

وی ادامه داد: در جنگل‌های این مناطق دچار خسارت آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول‌پاشی استفاده می‌شود که سازگار با محیط زیست است و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست ندارد.

حسینی با تاکید بر اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط منطقه باشت است گفت: امسال درختان بلوط منطقه چهار راه گشین، تلخاب بیدک، تلخاب میرعلی بخش، پنبه‌ زار، نارگ موسی، تلچگاه، آبدگاه، ملیتم و کوه دهک دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.

وی اظهار داشت: این مبارزه تا مرداد ماه امسال ادامه دارد و در صورت کنترل نشدن این آفت ۲۰ درصد از جنگل ها این مناطق خشک خواهد شد.

حسینی با برنامه ریزی های انجام شده کنترل نسل چهارم این آفت هم اکنون آغاز شده ابراز کرد: این آفت به پنج نسل در طبیعت می تواند خسارت وارد کند و هم اکنون نسل سوم را پشت سرگذاشته شده است.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع:ایرنا

322592