دغدغه مردم و نخبگان در مورد شایسته‌سالاری در دولت سیزدهم

وزیر تعاون دولت نهم گفت: همواره این دغدغه در بین نخبگان موجود بود که چگونه می‌شود نظام شایسته سالاری در کشور استقرار یابد.
تصویر دغدغه مردم و نخبگان در مورد شایسته‌سالاری در دولت سیزدهم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم، درباره سامانه یاران رئیسی گفت: پیروزی دولت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری و طلب مشارکت رئیس جمهور منتخب از همه مردم برای معرفی افراد شایسته جهت سکانداری جایگاه‌های مدیریتی کشور، فصل جدیدی از نگرش مردمی به مدیریت در کشور را به منصه ظهور گذاشت. همواره این دغدغه در بین نخبگان موجود بود که چگونه می‌شود نظام شایسته سالاری در کشور استقرار یابد و یا حداقل افراد بتوانند برای حضور در سمت‌های مدیریتی، شناسایی و مورد ارزیابی قرار گیرند.

او ادامه داد: اعلام سامانه معرفی مدیران از این منظر بسیار حائز اهمیت است. لذا مناسب است علاقه مندان به شرکت در ایجاد تحول و اصلاح امور کشور در این رقابت حضور یابند. شاخص مشارکت مردم در اداره کشور همواره اهمیت بسیاری در تحلیل های سیاسی داشته است. جمهوری اسلامی ایران در این شاخص جزو کشورهای برتر در دنیا بوده و مردم از طرق مختلف در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت داشته و دارند. اما همچنان می توان با استفاده از روش های نوین این مشارکت را عمق بخشید و همراهی مردم برای تغییر در ساختارهای مختلف کشور را تقویت کرد.

ناظمی اردکانی افزود: هرچند بیم آن می‌رود آفت‌هایی همچون سطحی نگری، تاثیرپذیری از رسانه‌ها و لابی گری بر کارایی این اقدام مردمی سایه بیفکند. اما می‌توان با شکل دادن کمیته‌های تخصصی در هر حوزه نسبت به استفاده از ظرفیت و بانک اطلاعات بوجود آمده استفاده حداکثری صورت گیرد؛ ضمن آن که با توجه به اهمیت تصمیم مدیران در کشور و تاثیرگذاری آن بر آحاد جامعه باید ارزیابی اطلاعات دریافتی با حساسیت بالا و البته با توجه به ظرفیت های مدیریتی جوان جامعه در سطوح و لایه های مختلف مدیریتی انجام شود.

وی تشریح کرد: از این رو جامعه اسلامی مدیران با تقدیر از اقدام راهبردی رئیس جمهور منتخب و با تاکید بر مشارکت همه ظرفیت های مدیریتی کشور در این سامانه، آمادگی خود را برای مشارکت در ارزیابی اطلاعات و تشکیل کمیته های تخصصی اعلام می دارد. از آنجایی که این جامعه تهیه آرشیو برای شناسائی مدیران انقلابی، کارآمد، پر تلاش و متعهد را همواره در طول فعالیت های متعدد خود به انجام رسانیده است، ظرفیت لازم برای کمک به شکل گیری نظام شایسته سالاری در کشور را داراست.

وزیر تعاون دولت نهم در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است دولت مردمی با انتخاب مدیران کارآمد و شایسته؛ بتواند زمینه رفع مشکلات مردم را به سرعت فراهم نماید و ایران قوی با همه مختصات آن در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی محقق گردد به حول وقوه الهی.

منبع: باشگاه خبرنگارن جوان

322430